انواع هدایای تبلیغاتی در بازاریابی و برندسازی

انواع هدایای تبلیغاتی در بازاریابی و برندسازی

گاهی در این بازار پرهیاهوی دنیای کسب‌وکار احساس سرخوردگی می‌کنیم و با خود می‌گوییم چرا خدمات یا محصولات ما خریداری ندارند؟ غافل از این که این ما هستیم که در پیداکردن مشتری برای آن‌ها ناتوانیم. موفق کسی است که بداند چه‌طور باید خدمات خود را عرضه کند و کجا می‌تواند خریدارش را بیابد. این جاست که تبلیغات، جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

یکی از ابزارهای مؤثر در این مسیر، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید باید بدانید خواندن این مقاله به مدیران و مشاورینی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند به‌صورت حرفه‌ای در بازار هدف خود با هدایای تبلیغاتی خلاقانه دیده شوند.

پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید چرا که خواندن این مطلب خالی ‌از لطف نیست.

 

هدایای تبلیغاتی چه اهمیتی در بازاریابی و برندسازی دارند؟

جلب‌توجه مخاطبان و ماندگاری در ذهن آنها کار ساده‌ای نیست. بر اساس تجربه ما، مشاورین آریا هنر امروز، برندها برای رسیدن به این هدف، از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات، بازاریابی محتوایی و حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اما در میان این روش‌ها، هدایای تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای دارند و می‌توانند به‌عنوان ابزاری کارآمد برای بازاریابی و برندسازی عمل کنند.

چرا که امروزه در بازار رقابت، شرکت‌هایی حرف اول را می‌زنند که به ارزش‌ها و به احساسات مشتریان خود توجه می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی

بهترین هدایای تبلیغاتی چیست؟

بهترین هدیه، هدیه‌ای است که باعث شود مشتری شما را به یاد آورد یا به‌خاطر بسپارد. هنگام قهوه خوردن یا نوشیدن، نوشتن، سفرکردن، ورزش‌کردن و… ما مشکل تنوع تبلیغاتی نداریم، از تبلیغات مقرون‌به‌صرفه گرفته تا هدایای لوکس و اختصاصی تمام منابع را در اختیار داریم.

تنها چیزی که مهم است بدانید مشتریان شما به چه چیزی علاقه دارند و یا تیپ شخصیتی آنها چیست؟ آیا درون‌گرا، بیرون گران، وظیفه‌گرا و خلاق هستند؟ هر چقدر که بیشتر مشتری را بشناسید بیشتر می‌توانید در قلب مشتریانتان جا باز کنید.

شاید این سؤال شما هم باشد با توجه ‌به تیپ شخصیتی مشتریانم چه هدایای را هدیه دهم؟ در اینجا به طور خلاصه به چند نمونه از هدایای تبلیغاتی مناسب برای تیپ‌های شخصیتی مختلف اشاره می‌کنیم.

 

بهترین هدایای پیشنهادی برای تیپ‌های شخصیتی

درسته که انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب کار سختی است، به‌خصوص باتوجه‌به تنوع تیپ‌های شخصیتی و سلیقه افراد. اما با کمی دقت و ظرافت می‌توانید هدیه‌ای را انتخاب کنید که برای مخاطبانتان جذاب و کاربردی باشد طوری که در ذهنشان برند شما به‌خاطر بماند. چند نمونه از هدایای تبلیغاتی مناسب برای تیپ‌های شخصیتی به شرح زیر است.

  • تیپ شخصیتی وظیفه‌گرا هدایای کاربردی و مفید: ست‌های رومیزی، فلش مموری، کیف و ساک، ابزارآلات و لوازم آشپزخانه
  • تیپ شخصیتی خلاق هدایای جذاب و هیجان‌انگیز: کتاب، لوازم هنری، بلیط سینما یا تئاتر، گیاهان آپارتمانی و دم‌نوش و عرقیات گیاهی
  • تیپ شخصیتی برون‌گرا هدایای سرگرم‌کننده و اشتراک‌گذاری: ست‌های ورزشی، پک‌های دمنوش، چای و قهوه، کارت هدیه
  • تیپ شخصیتی درون‌گرا هدایای آرامش‌بخش و شخصی: شمع و جاشمعی، قاب عکس، آینه، کتاب و لوازم مانیکور و پدیکور علاوه بر تیپ‌های شخصیتی، می‌توانید به سن و جنسیت، موقعیت اجتماعی، و هدایای مناسبتی نیز توجه کنید.

 

انواع هدایای تبلیغاتی مرتبط با برند شما

  • کسب‌وکارهای مرتبط با سلامت و تناسب‌اندام:می‌توانید از هدایایی مانند بطری‌های آب، لباس‌های ورزشی، یا لوازم جانبی ورزشی استفاده کنید.
  • کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری:هدایایی مانند فلش مموری، شارژرهای تلفن همراه، یا اسپیکرهای بلوتوث می‌تواند برای این نوع کسب‌وکارها مناسب باشد.
  • کسب‌ و کارهای مرتبط با مد و فشن:از هدایایی مانند کیف پول، عینک‌آفتابی، یا جواهرات برای مشتریان خاص خود می‌توانید در نظر بگیرید.
  • کسب‌ و کارهای مرتبط با غذا و نوشیدنی:می‌توانید هدایایی مانند سبدهای هدیه خوراکی، کوپن‌های تخفیف، یا لیوان‌های قهوه هدیه دهید.

 

انواع هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

هدایای تبلیغاتی کاربردی

این دسته از هدایا، وسایلی هستند که در زندگی روزمره افراد کاربرد دارند و به همین دلیل، احتمال استفاده از آنها بیشتر است. خودکار، لیوان، فلش مموری، ساک دستی، چتر، پاوربانک، جاکلیدی، تقویم رومیزی، سررسید، موس پد و… از جمله هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند.

هدایای تبلیغاتی خلاقانه

این دسته از هدایا، وسایلی هستند که با ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد طراحی و تولید می‌شوند و به همین دلیل، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. اسپیکرهای بلوتوثی، اسباب بازی‌های تبلیغاتی، ماگ‌های فانتزی، ست‌های مدیریتی و… از جمله هدایای تبلیغاتی خلاقانه هستند. این هدایا می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای جلب‌توجه مخاطبان در سمینارها و نمایشگاه‌ها استفاده شوند.

هدایای تبلیغاتی لوکس

این دسته از هدایا، وسایلی هستند که از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل، حس ارزشمندی و خاص بودن را به مخاطب القا می‌کنند. کیف پول چرمی، ست‌های خودنویس، ساعت‌مچی، فلش مموری‌های لوکس و… از جمله هدایای تبلیغاتی لوکس هستند.

هدایای تبلیغاتی آرامش‌بخش

  • شمع‌های معطر و عود:به کاهش استرس و ایجاد فضایی آرامش‌بخش کمک کنید. می‌توانید شمع‌ها و عودها را با رایحه‌های خاص برند خود ارائه دهید.
  • دستگاه‌های پخش صدا سفید:به ایجاد خواب بهتر و کاهش اضطراب کمک کنید.
  • چای و قهوه گیاهی:هدیه‌ای طبیعی و سالم که به ارتقای آرامش و سلامتی کمک می‌کند.

هدایای تبلیغاتی دیجیتال

در دنیای امروز که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، هدایای تبلیغاتی دیجیتال به‌عنوان نسل جدیدی از هدایای تبلیغاتی، پا به عرصهٔ بازاریابی و برندسازی گذاشته‌اند و توجه بسیاری از کسب‌وکارها را به  خود جلب کرده اند. این هدایا، به‌صورت موارد زیر ارائه می‌شوند:

  • کارت هدیه مجازیبا هدیه‌دادن کارت هدیه مجازی به مشتریان خود، می‌توانید به آنها امکان خرید از فروشگاه یا وب‌سایت خود را به‌صورت آنلاین بدهید.
  • اشتراک در نرم‌افزارهای کاربردی:می‌توانید به مشتریان خود اشتراک در نرم‌افزارهای کاربردی مانند نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، نرم‌افزارهای آموزشی یا نرم‌افزارهای سرگرمی را هدیه دهید.
  • محتوای آموزشیمی‌توانید محتوای آموزشی ارزشمند مانند کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی آنلاین یا وبینارها را به‌صورت رایگان به مخاطبان خود ارائه دهید.
  • نسخه‌های آزمایشی رایگان: می‌توانید به مشتریان خود نسخه‌های آزمایشی رایگان از محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید تا آنها را با مزایای آن آشنا کنید.
  • اپلیکیشن‌های برند: می‌توانید اپلیکیشنی را برای برند خود طراحی کنید و به‌عنوان هدیه تبلیغاتی به مخاطبان خود ارائه دهید. تا اینجا شما با انواع هدایای تبلیغاتی آشنا شدید نکته بسیار مهم در هدایای تبلیغاتی نقش چاپ و طراحی است. در ادامه برخی از نکات مهم طراحی و چاپ را به شما معرفی می‌کنیم.

 

طراحی در هدایای تبلیغاتی چه کارایی دارد؟

یک هدیه تبلیغاتی لوکس، یک طراحی لوکس‌تر هم می‌خواهد. طراحی نقش کلیدی در این قضیه دارد. با استفاده از طراحی مناسب می‌توانید لوگو، شعار و سایر پیام‌های برند خود را به طور ظریف و هنرمندانه بر روی هدیه درج کنید و یک طراحی خلاقانه و چشم‌نواز می‌تواند به‌سرعت توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را به بررسی هدیه شما ترغیب کند. به‌خاطر داشته باشید با استفاده از طراحی خلاقانه و اصولی در هدایای تبلیغاتی، می‌توانید به طور مؤثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و به اهداف بازاریابی و فروش خود دست پیدا کنید.

 

طراحی در هدیه تبلیغاتی باید چگونه باشد؟

چشم‌گیر باشد، یک طراحی جذاب و خوش‌رنگ، مثل یک آهنربایی است که چشم‌ها را به خودش جلب می‌کند و از طریق رنگ، شکل و تصویر می‌تواند با مشتری حرف بزند و به‌خاطر ماندن برند شما در ذهن مشتری‌تان کمک کند.

 

نتیجه‌گیری:

در اینجا شما را با نکات مهم، بهترین هدایای تبلیغاتی و انواع آن آشنا کردیم. در نهایت شاید این سؤال شما هم باشد خدمات تبلیغاتی خود را به چه تیمی بسپارید. نکته‌ای که باید بدانید این است؛ با یک شرکت مناسب می‌توانید محصولات بازاریابی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را سفارش دهید.

اگر به دنبال شرکتی مطمئن و حرفه‌ای برای تبلیغات خود هستید، می‌توانید آریا هنر امروز را انتخاب کنید.

 

چرا هدایای تبلیغات خود را به آریا هنر امروز بسپارید؟

ما مشاورین آریا هنر امروز با توجه‌ به در خواست مشتریان که از ما بهترین هدایای تبلیغاتی را می‌خواهند؛ به همین دلیل خلاقیت را سرلوحهٔ برنامه‌های خود قرار دادیم. چرا که ما معتقد هستیم کسی که پول می‌پردازد، حق رأی دارد. باتوجه‌به اینکه تنوع محصولات بسیار زیاد است می توانید جهت مشاوره پیام بزارید یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

 

 

https://ciasalesk.live/product_details/44850322.html

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاورهواتس اپتلگرام