فرایند سفارش طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

فرایند سفارش طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

فرایند طراحی کاتالوگ کاملا دوسویه و مبتنی بر تعامل و همکاری بین طراح کاتالوگ و سفارش دهنده است. در صورتی که این فرایند دوسویه با تعاملی مناسب در کنار هم قرار بگیرد می تواند نتایج مناسب و منحصر بفردی را از طراحی کاتالوگ و بروشور ایجاد کند. در این مطلب مختصرا به فرایند سفارش طراحی کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای اشاره ای خواهیم کرد. مراحل طراحی کاتالوگ تبیلغاتی حرفه ای به شرح زیر است:

  • مرحله اول – در ابتدا با ارجاع سفارش و برگزاری جلسه مشاوره و نیاز سنجی بین طراح کاتالوگ و سفارش دهنده آغاز می شود.
  • مرحله دوم –  براورد هزینه و طی کردن مراحل اداری و مالی است که با پیش پرداخت و انعقاد قرارداد اتمام می یابد.
  • مرحله سوم – دریافت اطلاعات اولیه شامل متن ها، تصاویر و سایر اطلاعات مورد نیاز برای طراحی در کاتالوگ است.
  • مرحله چهارم – ارائه اتودهای اولیه توسط طراحی کاتالوگ به کارفرماست.
  • مرحله پنجم – تایید یکی از اتودهای ارائه شده و آغاز طراحی صفحات داخلی کاتالوگ است.
  • مرحله ششم – اتمام طراحی صفحات داخلی کاتالوگ و رفع نواقص و اعمال اصلاحات مد نظر سفارش دهنده است.
  • مرحله هفتم – تحویل فایل های طراحی به سفارش دهنده و تسویه حساب نهایی فاکتور است.

طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی

طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی از آن دسته مقوله هایی هستند که همواره بخش چالش برانگیزی برای شرکت ها و سازمان ها به حساب آمده اند. از آنجایی که این دو مقوله در بسیاری از موارد همزمان و در کنار هم مورد نیاز قرار می گیرند؛ ما را بر آن کرد تا با ارائه هر دو این خدمات به صورت همزمان و در زیر یک سقف بتوانیم در بالابردن سطح کیفی خدمات طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی خود بیافزاییم.

طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی در عصر کنونی یکی از اصلی ترین پایه های تبلیغات آفلاین به شمار می روند. همچنین عکاسی صنعتی برای فروشگاه های اینترنتی نیز از بنیادی ترین و بدیهی ترین مواردی است که در حوزه تبلیغات آن لاین مورد نیاز شرکت ها و فروشگاه ها بوده است. بسیاری از شرکت ها همواره در جستجوی مجموعه ای هستند که بتواند مجموعه نیازهای طراحی کاتالوگ تا عکاسی صنعتی آن ها را بصورت حرفه ای و با قیمت مناسبی اجرا نماید.

در این راه گاهی با پرس و جو کردن از سایر همکاران و گاهی با جستجو در گوگل به مقصود خود نزدیک تر می شوند.مجموعه آریا هنر امروز با در اختیار داشتن آتلیه عکاسی صنعتی و استودیوی طراحی گرافیک مجهز ؛ از سال 1389 همواره به عنوان یکی از کارآمدترین مجموعه های طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی در تهران خود را معرفی نموده است.


برای سفارش چاپ و طراحی کاتالوگ کلیک نمایید


طراحی کاتالوگ حرفه ای صنعتی

نمونه کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ صنعتی حرفه ای ؛ شاخصه های اصلی و فرعی دارد که با توجه به موضوع و نوع محصولات؛ طراحی کاتالوگ آن متفاوت خواهد بود.

  • | طراحی کاتالوگ صنعتی محصول محور
  • | طراحی کاتالوگ صنعتی خدمات محور

در طراحی کاتالوگ صنعتی محصول محور بخش میانی و تعداد زیادی از صفحات داخلی کاتالوگ به معرفی محصولات اختصاص داده می شود. در این نوع از طراحی کاتالوگ صنعتی جداول و نمودارها بصورت کامل و مبسوط درج می شوند و مهم ترین شاخصه های محصول را معرفی می کنند. البته در طراحی بسیاری از کاتالوگ های صنعتی نیز فقط موارد شاخص و مهم درج می شوند و از بیان شاخصه ها و کارکردهای فرعی محصولات در طراحی کاتالوگ صنعتی محصول محور صرف نظر می شود.

اما در طراحی کاتالوگ صنعتی خدمات محور عمده فضای صفحات داخلی در طراحی کاتالوگ صنعتی به بیان گستره و تنوع خدمات، کیفیت ارائه خدمات و همچنین نمونه پروژه های پایان یافته اختصاص پیدا می کند. در هر دو نوع طراحی کاتالوگ صنعتی مقدمه به معرفی و تاریخچه شرکت اختصاص داده می شود. پس از معرفی محصولات و یا بیان خدمات ؛ بخشی نیز برای نمایش گواهینامه ها، استانداردها و یا جوایز اختصاص پیدا می کند.

در بخش انتهایی طراحی کاتالوگ صنعتی نیز حتما مشخصات تماس و راه های ارتباطی باید درج گردد تا مخاطبین بتوانند در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. به این بخش بسیار مهمcall to action  نیز گفته می شود.


برای سفارش چاپ جعبه کلیک نمایید


نحوه و اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

استراتژی در طراحی کاتالوگ

پیش از اقدام به شروع هر کاری نیاز سنجی و تعیین هدف از طراحی کاتالوگ صنعتی باید انجام گردد. چرا که تمام اطلاعات را باید بر مبنای نیازی که برای تولید کاتالوگ در نظر گرفته ایم تولید کرد. از جمله تصاویر، متن ها، جدول ها، نمودارها و …


انتخاب فونت ( تایپ فیس)

بهتر است تا تایپ فیس ها (font) متناسب با هویت سازمانی برند انتخاب شوند. در طراحی کاتالوگ ها می توان از یک فونت برای متن و یکی برای استفاده بعنوان تیتر استفاده کرد. البته بهتر آن است که فونتی انتخاب شود که بتواند در حالت رگولار (عادی) برای متن و در حالت سیاه (بولد) برای تیتر ها مورد استفاده قرار گیرد. اندازه مناسب برای فونت صفحات داخلی کاتالوگ ها را براساس مقدار متنو ابعاد کاتالوگ در نظر می گیرند.

اما به طور معمول اندازه فونت برای متن 13پوینت و برای تیتر اصلی 14پوینت بولد و تیترهای فرعی 13 پوینت بولد مناسب است. همچنین جداول و زیرنویس تصاویر باید با ابعادی کوچکتر از متن عادی درج شوند. گزینه هایی مابین 9 الی 10 پوینت رگولار مناسب است. سعی کنید برای شعارها و نکات مهم از فونت های متفاوت و فانتزی تری استفاده کنید. تا ضمن جلب توجه بیشتر، تنوع کافی در طراحی صفحات داخلی کاتالوگ ها ایجاد گردد.

انتخاب فونت مناسب کاتالوگ


بیشتر بخوانید : ۱۰ نکته طلائی در افزایش کیفیت جعبه مقوایی


جنس کاغذ کاتالوگ

گراماژ و نوع جنس کاغذ کاتالوگ ها را بر مبنای ابعاد و تعداد صفحات کاتالوگ ها انتخاب می کنند. در این مورد گزینه های از پیش تعیین شده ای وجود ندارند و متناسب با میزان بودجه چاپ کاتالوگ قابل تغییر است. اما بطور معمول گرماژ مابین 90 الی 170 گرم در کاغذ گلاسه برای متن و 200 الی 300 گرم مقوای گلاسه برای چاپ جلد کاتالوگ مناسب و متداول به نظر می رسد. بیشترین کاغذی که در چاپ کاتالوگ ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ کاغذ گلاسه 135 و 150 گرم است.

پس از آن گلاسه 150 گرم و گلاسه 170 گرم به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار می گیرند. همچنین باید خاطر نشان کرد استفاده از کاغذ تحریر در چاپ کاتالوگ ها چندان متداول نیست، اما به هر روی در برخی از کاتالوگ ها همچنان از کاغذ تحریر برای چاپ کاتالوگ ها استفاده می شود. معمولا برای روی جلد کاتالوگ ها نیز از انواع پوشش هایی نظیر سلفون مات یا براق، UV موضعی براق، طلا کوب، نقره کوب و … استفاده می کنند.


برای سفارش عکاسی صنعتی کلیک نمایید


انتخاب سایز کاتالوگ

سایز و ابعاد کاتالوگ ها را معمولا متناسب با زمینه کاری و نوع فعالیت هر صنفی انتخاب می کنند. برای مثال انتخاب کاتالوگ آ4 افقی برای یک شرکت معماری داخلی و یا طراحی دکوراسیون که بیشتر تصاویر آنها بصورت افقی هستند، گزینه ی مناسبی است. همچنین شما می توانید با استفاده از جدول زیر ابعاد رایج در طراحی و چاپ کاتالوگ ها را ملاحظه بفرمایید.

 

ابعاد رایج در طراحی و چاپ کاتالوگ مشاغل مختلف
نام ابعاد به سانتیمتر نوع مشاغل
کاتالوگ آ4 (رحلی) 21 در 28 افقی یا عمودی شرکت های آرایشی بهداشتی، دکوراسیون داخلی، صنعتی، خدماتی و …
کاتالوگ رحلی بزرگ 23 در 33 افقی یا عمودی مزون ها، ژورنال های روسری و لباس، صنایع مد و پوشاک
کاتالوگ آ5 (رقعی) 14 در 21 افقی یا عمودی شرکت های دارویی، شیمیایی، آرایشی و …
کاتالوگ مربع کوچک 16.3 در 16.3 افقی یا عمودی شرکت های آرایشی بهداشتی، گالری جواهرات، دکوراسیون داخلی و …
کاتالوگ مربع متوسط 20 در 20 افقی یا عمودی شرکت های آرایشی بهداشتی، گالری جواهرات، دکوراسیون داخلی و …
کاتالوگ مربع بزرگ 22 در 22 افقی یا عمودی شرکت های آرایشی بهداشتی، گالری جواهرات، دکوراسیون داخلی و …
کاتالوگ وزیری 17 در 24 افقی یا عمودی بازرگانی ها، تولیدکنندگان محوصلات شوینده و بهداشتی و …

 


امروز را از دست ندهید …

تلفن سفارشات و مشاوره: ۶۶۵۷۰۰۳۵

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *