تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X

تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X

تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X
تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X

تغییر لوگو در بین شرکت ها و برندهای بزرگ چیز عجیب و تازه ای نیست. معمولا برند ها پس از گذشت چند سال دست به تغییراتی در لوگو و ساختار هویت بصری برند خود میکنند تا ضمن بروز رسانی؛ هویت تصویری برندشان را با اهداف جدید کمپانی سازگار کنند.

اما آنچه که در مورد توییتر اتفاق افتاد، یک ری‌برند Re Brand ساده نبود و بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که پیش از آن سراغ داشتیم. تغییر نام این شبکه اجتماعی به همراه لوگو اتفاق افتاد. این اتفاق حاکی از آن است که باید منتظر تغییرات ساختاری در عملکرد توییتر و اضافه شدن امکانات جدید در این شبکه اجتماعی باشیم. همچنین نام کاربری کاربران نیز از این پس با پیشوند   x sample@ نمایش داده میشود.

همچنان که ایلان ماسک مالک این شبکه اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود، باید منتظر یک اپلیکیشن همه کاره باشیم، که احتمالا دارای عملکردهای گسترده تری نسبت به یک شبکه اجتماعی ساده خواهد بود.

علاقه عجیب ایلان ماسک به حرف x باعث شده تا تمام شرکت هایی که در آنها سرمایه گزاری میکند را به این نام مرتبط کندو مانند: space x و حتی تسلا نیز خودروی جدید SUV خود را X نام گزاری کرده است.

چرا ایلان ماسک توییتر را خرید؟

سوال بسیار واضح است ! اگر تغییرات بسیار زیادی لازم بود، چرا ایلان ماسک به جای ساختن و ایجاد یک اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی کاملا جدید اقدام به خریدن توییتر کرد؟

ساختمان توییتر
ساختمان توییتر

اولین پاسخ شاید این باشد که با خریدن توییتر یک رقیب را از میدان به در کرده است (برای درستی این پاسخ باید منتظر تغییرات تکمیلی در توییتر باشیم). اما برای تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X شاید پاسخ بهتر این باشد که ایلان ماسک در واقع اقدام به خریدن یک کمپانی نکرده است، بلکه به عبارت ساده تر او تمام اکانت ها و کاربرانی را هم که در این شبکه اجتماعی فعال بودند را نیز خریده است ! همین یک دلیل کافی است تا برای خریدن توییتر توسط ایلان ماسک کافی باشد.

چنانچه در جریان خرید توییتر ایلان ماسک همواره اعلام میکرد که بسیاری از کاربران توییتر فیک یا جعلی هستند، نشان دهنده اهمیت این موضوع برای ماسک بوده است. اقدامات دیگری مانند ورود با یک کاسه توالت به داخل ساختمان توییتر و … همگی نشان دهنده این موضوع بود که ماسک قصد ایجاد تغییرات بزرگی را در سر دارد.

روند تغییرات لوگو توییتر

تغییر لوگو توییتر از پرنده آبی به X ؛ از هیچ روند حرفه ای و اصولی پیروی نکرده است. همچنان که در تصویر زیر مشاهده می کنید. لوگو توییتر از سال 2006 تا 2012  تغییراتی داشته است که ضمن حفظ هویت اصلی، ساختار اولیه لوگو را حفظ کرده است. چنین کاری در طراحی لوگو یک برند نام آشنا طبیعی نیست و این خود حاکی از آن است ایلان ماسک قصد ایجاد تغییرات بزرگتری در این شبکه اجتماعی دارد.

روند تغییر لوگو توییتر
روند تغییر لوگو توییتر

با توییتر خداحافظی کنید

تغییرات جدید در توییتر بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را ناراحت کرده است و واکنش های منفی آنان را برانگیخته است. ایلان ماسک اعلام کرده که این یک طرح پیشنهادی از سوی یکی از کاربران توییتر بوده و احتمالا در آینده تغییراتی در آن داده خواهد شد. خود این مطلب جای سوال بسیار زیادی را برای کاربران ایجاد میکند. چطور ایلان ماسک برای تغییر لوگو به همین راحتی از یک طرح پیشنهادی استفاده میکند؟ اما چیزی که قطع به یقین باید بدانید این است که دیگر باید با توییتر خداحافظی کنید. چیزی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود بسیار متفاوت تر از آنچیزی است که در گذشته با آن سر و کار داشتیم.

اگر شما هم به دنبال ری برند و تغییر لوگو برند خودتان هستید با کارشناسان و مشاوران ما در آریا هنر امروز در ارتباط باشید.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *