چاپ لیبل رول

چاپ لیبل رول

چاپ لیبل رول یکی دیگر از خدماتی است که مجموعه « آریا هنر امروز » با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و به روز به مشتریان خود در سراسر ایران ارائه مینماید. چاپ لیبل رول در « آریا هنر امروز » از یک روش کاملا مهندسی شده پیروی میکند تا میزان اشتباهات چاپی را به حداقل ممکن برساند.

انواع چاپ هایی نظیر چاپ لیبل PVC، چاپ لیبل کاغذی، چاپ لیبل ترانسپارنت یا شیشه ای، چاپ لیبل متالایز به صورت رول و شیت شده در « آریا هنر امروز » امکان پذیر است.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت میتوانید از طریق شماره تلفن ۶۶۵۷۰۰۳۵ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چاپ لیبل رول متالایز
چاپ لیبل رول متالایز
چاپ لیبل رول شیشه ای
چاپ لیبل رول شیشه ای
چاپ لیبل رول صدفی
چاپ لیبل رول صدفی
چاپ لیبل رول PVC
چاپ لیبل رول PVC

همانطور که می دانید شیوه های متعددی برای چاپ لیبل ها وجود دارد. چاپ دیجیتال لیبل، چاپ افست لیبل، چاپ لیبل رول، لیبل های امنیتی مانند هولوگرام ها و … همگی از انواع اصلی چاپ لیبل ها به شمار می روند. انتخاب این که از چه شیوه ای برای چاپ و تولید لیبل ها استفاده شود بستگی به نوع استفاده از لیبل ها و تیراژ چاپ آنها دارد. در این مقاله سعی داریم تا در مورد چاپ این محصول بصورت رول توضیحاتی ارائه نماییم.

چاپ لیبل رول معمولا در صنایع مختلفی مانند صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، شوینده ها و …  در تیراژ و تعداد چاپ بالا کاربرد دارد. برای چاپ در تعداد پایین از شیوه چاپ افست استفاده می شود و برای چاپ در تعداد کمتر از 1000 عدد نیز از شیوه چاپ دیجیتال استفاده می کنند.

اگر شما هم برای چاپ لیبل محصولات خود به دنبال چاپخانه حرفه ای هستید، درست انتخاب کرده اید. آریا هنر امروز مجهز به چاپخانه حرفه ای در زمره برترین مراکز طراحی و چاپ لیبل در تهران؛ از صفر تا ۱۰۰ در ایده پردازی، طراحی و چاپ با کیفیت و ارزان و فوری در کنار شماست. تیم ما به کمک روشهای مختلف چاپ شامل چاپ دیجیتال (تحویل فوری) و چاپ افست شیت و چاپ افست رول و و چاپ فلکسو رول جزو برترین مراکز طراحی و چاپ لیبل رول در تهران محسوب می شود.

از اصلی ترین مزیت های استفاده از چاپ لیبل رول به نسبت چاپ شیت این است که لیبل هایی که به صورت رول چاپ می شوند، این قابلیت را دارند تا به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک بروی ظروف چسبانده شوند. همچنین به دلیل اینکه تمام لیبل ها در ردیف های جداگانه قرار گرفته اند، حمل و نقل و استفاده از آنها بسیار ساده تر است.

چاپ برچسب رولی

مراحل چاپ لیبل رول

دو نوع از پر کاربردترین چاپ های رول لیبل عبارتند از:

  • چاپ رول فلکسو
  • چاپ افست رول

برای چاپ لیبل ها به شیوه رول فلکسو ابتدا باید از فایل طراحی، کلیشه تهیه نمود. این کلیشه ها در چاپ رول فلکسو از جنس ژلاتین هستند و باید برای چاپ هر یک از رنگ های اصلی و یا رنگ های اسپات (ساختگی یا پنتون) اضافه ؛ کلیشه ای جداگانه ساخته شود.


همچنین بخوانید: روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه


سپس با استفاده از این کلیشه ها ؛ مرکب بر روی متریال چاپی (لیبل) انتقال پیدا می کند و کار چاپ به پایان می رسد. در مرحله بعدی در صورتی که نیاز به انجام خدمات پس از چاپ نظیر، یووی، سلفون، طلاکوب و … باشد؛

لیبل های چاپ شده مسیرهای متفاوتی را طی می کنند. در نهایت با استفاده از یک قالب و به کمک دستگاه دایکات لیبل ها نیم تیغ می خورند و توسط دستگاه دیگری پوشال گیری می شوند.

پس از این مرحله لیبل ها آماده بسته بندی و ارسال برای کارخانه خواهند بود. در شیوه چاپ افست رول هم دقیقا همین مراحل تکرار می شود با این تفاوت که در مرحله پیش از چاپ به جای کلیشه های ژلاتینی، از ورقه های آلومنیومی به نام زینک استفاده می شود.


برای سفارش چاپ جعبه کلیک نمایید


تفاوت چاپ رول افست و رول فلکسو

عمده ترین تفاوت بین چاپ رول افست و فلکسو در مرحله پیش از چاپ و هنگام تهیه کلیشه اتفاق می افتد. همانطور که می دانید ترام ها عامل اصلی انتقال مرکب بر روی متریال هستند و به دلیل ماهیت ژلاتینی ترام ها در چاپ رول فلکسو در اطراف ترام ها حاله ای به وجود می آید که در تصویر زیر مشابه آن را ملاحظه می فرمایید.

به وجود آمدن این هاله در نوشته های ریز، تا حدی باعث از بین رفتن ظرافت در نوشته ها می شود. حال آنکه در چاپ افست رول، ترام ها کاملا سالم و دقیق بر روی لیبل ها انتقال پیدا می کنند.

تفاوت چاپ رول افست و رول فلکسو

موارد مهم در چاپ لیبل رول

نقش رنگها در چاپ لیبل رول

یکی از مهم ترین مواردی که باید در طراحی لیبل ها رعایت شود، استفاده از رنگ های مناسب در طراحی آن ها است. برای مثال در طراحی لیبل گروه های مواد شوینده باید حس پاکیزگی و پاک کنندگی به مخاطب القا شود، بنابراین استفاده از رنگ هایی مانند زرد و نارنجی که القا کننده مواد شیمیایی و صنعتی است به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین در طراحی لیبل های آرایشی و بهداشتی نیز باید با توجه به ساختار برند،از طیف رنگ های شاد و با وضوح بالا استفاده نمود.

استفاده از فرم های برش خاص نیز می تواند به طراحی و چاپ لیبل ها جلوه ای دوچندان ببخشد. در صورت استفاده از فرم برش خاص؛ باید طرح برش را در یک فایل PDF جداگانه برای چاپخانه ارسال کرد.


همچنین بخوانید: 10 نکته طلائی در افزایش کیفیت تولید جعبه های مقوایی


نقش تفکیک رنگ در چاپ رول فلکسو

اما مهمترین چیزی که در مورد رنگ ها می توان به آن اشاره کرد تفکیک رنگ ها در چاپ رول فلکسو است. در سیستم چاپ رول فلکسو بسیار اهمیت دارد که بتوانید در خروجی نهایی فایل رنگ ها را به درستی از یکدیگر تفکیک کنید و از تکنیک های خاصی که در این شیوه از چاپ رایج است، استفاده کنید. این کار نیازمند آموزش و تجربه بالایی در این زمینه است.

موارد مهم را بولد کنید

در طراحی لیبل ها باید در نظر داشته باشید که همواره باید مهمترین اطلاعات را بزرگتر نمایش دهید. برای مثال در چاپ لیبل های آرایشی و بهداشتی؛ استفاده از روغن آرگان و عدم استفاده از سولفات (به عنوان یک ماده سرطان زا) از مزیت های اصلی یک محصول به شمار می روند. به همین دلیل است که همیشه در این دسته از محصولات عباراتی نظیر حاوی روغن آرگان و سولفات فری را بسیار بزرگ روی لیبل ها درج می کنند.

موارد مهم در چاپ برچسب

انتخاب متریال مناسب برای چاپ لیبل

باید به این نکته توجه کنید که محصول نهایی در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال اگر قرار است که برای یک شامپو یا ماسک مو لیبل چاپ کنید. باید به مرطوب بودن محل های استفاده توجه کنید و از لیبل هایی مانند لیبل صدفی و لیبل متالایز که دارای خاصیت ضد آب هستند، استفاده کنید.

به طور عمده تمام محصولاتی که در محیط های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، باید روی لیبل های صدفی، متالایز و یا پی وی سی شفاف یا سفید چاپ شوند تا با توجه به خاصیت ضد آب بودن این لیبل ها تا پایان مصرف محصولات روی قوطی ها بماند.


برای سفارش چاپ لیبل و دیدن نمونه کارهای ما کلیک نمایید


چاپ لیبل برای مواد شوینده

در چاپ لیبل مواد شوینده اعم از شامپو یا مایع دستشویی یا مایع ظرفشویی و … باید از لیبل های با پایه PVC استفاده نمود که دارای خاصیت ضد آب هستند. لیبل هایی مانند لیبل ترانسپارنت، لیبل صدفی، لیبل متالایز، لیبل PVC سفید از جمله متریال هایی هستند که در چاپ لیبل های مواد شوینده می توان از آن ها استفاده نمود.

چاپ لیبل محصولات آرایشی و بهداشتی

این روزها با توجه به استقبال گسترده ای که در نتیجه تولیدات محصولات آرایشی ایرانی به سمت این بازار روانه شده است. بالطبع چاپ لیبل های آرایشی و بهداشتی نیز رو به گسترش و همه گیری است.

با توجه به گروه هدف این دسته از محصولات که اکثرا خانم ها هستند؛ لیبل های آرایشی باید از کیفیت چاپ بالایی برخوردار باشند تا بتوانند نظر مثبت این گروه از خریداران را به خود جلب نمایند.


برای سفارش طراحی کاتالوگ کلیک نمایید


کیفیت چاپ رول لیبل

کیفیت چاپ لیبل رول به عوامل متعدد بستگی دارد. در اولین قدم؛ موثرترین عامل، طراحی لیبل است. برای به دست آوردن کیفیت بالا در چاپ لیبل رول باید از تصاویر دارای رزولوشن و DPI بالا در طراحی لیبل محصولات استفاده نمود. همچنین بهتر است تا طراحی لیبل ها را در نرم افزارهای برداری نظیر ایلاستریوتور Adobe Illastrator و کورل دراو Corel Draw انجام داده شود.

کیفیت چاپ رول لیبل

تا بالاترین کیفیت خروجی را در فونت ها و نوشته ها بتوان به دست آورد. همچنین استفاده از متریال مناسب با نوع کارکرد لیبل بسیار حائز اهمیت است. در تمام پروژه های چاپ لیبل رول، در شرایط یکسان کیفیت چاپ افست رول به مراتب از کیفیت چاپ رول فلکسو بالاتر است.

بخش دیگری از انواع دیگر لیبل ها نیز وجود دارد که به لیبل های امنیتی مشهور هستند. هولوگرام ها، لیبل های گچی و برچسب های اموال در دسته لیبل های امنیتی قرار میگیرند که در مقاله دیگری به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *