چاپ جعبه متالایز

چاپ جعبه متالایز

بسته‌بندی محصول شما؛ نمایانگر شخصیت محصول شما است. به همین سادگی !

باور کنید یا نه؛ اما بسیار از افراد محصولی را صرفا برای اینکه جعبه زیبا و لاکچری داشته خریده‌اند بدون آنکه حتی در مورد خرید آن محصول تحقیق کرده باشند. تحقیقات نشان داده که افراد حاضر هستند برای محصولاتی که بسته‌بندی لوکس‌تری دارند؛ هزینه بیشتری را پرداخت کنند. به جرأت می‌توان گفت محصولات پر فروش، بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون بسته‌بندی لوکس و زیبای خود هستند.

لیبل‌ها و جعبه‌های متالایز با دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد و زیبا، یکی از انواع بسته‌بندی محصولات است که می‌تواند در پیش برد فروش محصولات به شما کمک کند. کیفیت خوب در چاپ جعبه، بعنوان یک ابزار کمکی در بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آگاهی داشتن از تکنیک‌های جدید و بروز در چاپ قطعا می‌تواند در مسیر پیشبرد و دستیابی به اهداف فروش کمک قابل توجهی به تولیدکنندگان نماید.

جعبه متالایز
چاپ جعبه متالایز

چاپ متالایز چیست؟

چاپ متالایز به روشی در چاپ گفته می‌شود که طرح گرافیکی جعبه و …  با استفاده از مرکب‌های مخصوص روی مقواهایی با روکش آلومنیومی انتقال پیدا می‌کنند. این روش در چاپ باعث می‌شود تا رنگ‌هایی با درخشش بالاتری به وجود بیاید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این شیوه از چاپ اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

چاپ جعبه متالایز، شیوه‌ای از چاپ است که معمولا برای چاپ جعبه و لیبل محصولات لوکس، فانتزی و لاکچری به کار می‌رود. از آنجایی که در این شیوه از چاپ رنگها بر روی یک روکش آلومنیومی چاپ می‌شوند جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد را پیدا می‌کنند. حالت براق کم نظیری که فقط با این شیوه از چاپ می‌توان به وجود آورد عمدتاً در چاپ جعبه و لیبل محصولات لوکس و جعبه محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر: جعبه ادوکلن، جعبه کرم های دست و صورت، جعبه روغن آرگان و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خدمات چاپ جعبه متالایز یکی از ده ها خدماتی است که صفر تا صد آن در مجموعه «شرکت آریا هنر امروز» به مشتریان عزیز ارائه می‌شود. برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

چاپ جعبه متالایز

 

چاپ جعبه متالایز از تکنولوژی و حساسیت بالاتری نسبت به سایر چاپ های عادی برخوردار است. همچنین نیازمند رعایت قواعد و اصول خاصی در پیش از چاپ و استفاده از ماشین آلات مخصوص به خود است. در چاپ متالایز از مرکب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که به آن اصطلاحاً مرکب یووی گفته می‌شود. مرکب یووی در فرایند چاپ، بواسطه قرار گرفتن در معرض لامپ یووی UV ( خشک کن ) که پس از هر برج چاپی قرار گرفته است کاملا خشک می‌شود. حال آنکه بیشتر ماشین‌آلات چاپ افست دارای خشک کن از نوع IR هستند که قابلیت خشک کردن مرکب یووی را ندارند.

همچنین بخوانید: ۱۰ نکته طلائی در افزایش کیفیت جعبه مقوایی
چاپ جعبه و لیبل متالایز
چاپ جعبه متالایز

سوالات متداول در زمینه چاپ جعبه متالایز

زمان تحویل چاپ جعبه متالایز به تیراژ چاپ و تنوع خدمات پس از چاپ آن بستگی دارد. اما به طور معمول 10 الی 15 روز کاری، زمان معمول برای تحویل پروژه چاپ جعبه متالایز می‌باشد.

خدمات پس از چاپ شامل یووی ساده، یووی موضعی، یووی هایبرید، برجسته‌سازی، سلفون مات یا برق، طلاکوب یا نقره کوب، جعبه چسبانی و …

بستگی به سایز جعبه دارد. با توجه با بالا بودن و طولانی بودن پروسه چاپ امکان تولید این جعبه‌ها در تیراژ پایین امکان پذیر نیست. برای مثال برای چاپ جعبه شامپو و کرم باید تیراژی در حدود 10.000 عدد را در نظر گرفت و برای جعبه های بزرگتر مانند کارتن‌ها مادر؛ حتی تا تیراژ 1000 عدد هم امکان تولید دارد. برای امکان سنجی تولید جعبه‌های خود می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

با توجه به متغیر بودن قیمت ها و میزان مواد مصرفی در انواع ابعاد جعبه های مختلف و ساختارهای پیچیده چاپ امکان ارائه یک قیمت مشخص برای چاپ انواع جعبه وجود ندارد. به طور معمول هزینه چاپ انواع جعبه متالایز در مقایسه با انواع معمولی بین 3 تا 4 برابر خواهد بود. برای دریافت پیش فاکتور می‌تواند با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

بله در چاپ متالایز جعبه این امکان وجود دارد که کاملا بصورت دلخواه، فقط بخش‌هایی از طرح به صورت متالایز چاپ شوند و مابقی بصورت عادی چاپ شوند. در این روش با استفاده از مرکب سفید، قسمت‌هایی از طرح که نیازی به متالایز شدن را ندارند پوشش داده می‌شوند.

بله چاپ متالایز می تواند در تمام پروژه های چاپی از جمله چاپ کاتالوگ مورد استفاده قرار گیرد.

بله ! در واقع این همان چیزی است که این شیوه از چاپ را شگفت انگیز می‌کند.

مزایای چاپ متالایز به نسبت چاپ معمولی

  • جعبه متالایز ضد آب است

بنابراین رطوبت به داخل جعبه نفوذ نمی‌کند.

  • جعبه متالایز خاصیت نگه دارندگی بالاتری دارد.

ماندگاری بالاتر عطر و کیفیت محصولات.

  • جعبه متالایز به سادگی پاره نمی‌شود.

روکش آلومنیومی مانع از پارگی جعبه می‌شود.

  • چاپ جعبه متالایز جلوه‌ای لوکس و لاکچری به محصولات می‌دهد.

دارای جلوه ای کم نظیر، لوکس و لاکچری

  • استفاده همزمان از چند رنگ متالیک در یک جعبه؛

شما می‌توانید به طور همزمان و در چاپ یک جعبه به طور همزمان از چند رنگ متالیک استفاده نمایید.

  • امکان استفاده از پس زمینه نقره ای یا طلایی به دلخواه !

امکان استفاده از پس زمینه طلایی در این شیوه از چاپ

یکی از نکات بسیار مهم در چاپ جعبه متالایز این است که این نوع از متریال با چسب‌های معمولی جعبه‌سازی نمیچسبند و در مرحله جعبه‌چسبانی حتما باید از چسب M یا چسب پلاستیک به جای چسب‌های معمولی استفاده کرد. همچنین چاپ جعبه‌های متالایز در تیراژ پایین اصلا مقرون به صرفه نبوده و به دلیل لوکس بودن این نوع از جعبه تیراژ چاپ باید بالا باشد.

چاپ جعبه و لیبل متالایز
چاپ جعبه و لیبل متالایز
 همچنین بخوانید: چاپ جعبه مقوایی ایندربرد + فوت کوزه‌گری

معایب چاپ متالایز به نسبت چاپ معمولی

کمتر ایرادی را می‌توان متوجه چاپ جعبه متالایز دانست، اما مهمترین ویژگی‌هایی که در مقایسه با چاپ معمولی می‌توان به آن اشاره کرد، موارد زیر است:

  • قیمت بالاتر
  • زمان تولید بیشتر در چاپ جعبه متالایز
  • کمبود تجهیزات
  • نیازمند تخصص و تجربه بسیار بالاتر در چاپ جعبه متالایز ‌
چاپ جعبه متالایز
چاپ جعبه متالایز

کاغذ متالایز چیست؟

کاغذ متالایز محصولی است که با لایه‌ای از آلومینیوم با روکش مات یا براق پوشانده شده است که خاصیت تزئینی و محافظتی را به محصول ارائه می‌دهد. این روکش آلومنیومی را می‌توان بر روی انواع مختلفی از کاغذ و مقوا از جمله مقوای گلاسه و مقوای ایندل برد به کار برد. کاغذ متالایز را پس از چاپ با پوشش‌هایی نظیر سلفون یا یووی روکش می‌کنند تا استقامت مرکب در برابر خط و خش‌های ناشی از حمل و نقل و … بر روی جعبه متالایز افزایش پیدا کند.

لیبل متالایز چیست؟

لیبل متالایز همانطور که از نام آن پیداست به لیبلی گفته می‌شود که دارای جنس آلومنیومی است. شیوه‌های مختلفی برای چاپ لیبل‌های متالایز وجود دارد. از انواع چاپ‌های فلت بد، چاپ دیجیتال، چاپ افست متالایز و چاپ رول متالایز. بهترین نوع چاپ برای انواع لیبل‌های متالایز که در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، چاپ افست رول متالایز می‌باشد.

ویژگی‌های چاپ افست لیبل رول متالایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بسیار بالا در تولید چاپ
  • قیمت به صرفه در تیراژهای بالا
  • عدم نیاز به روکش سلفون
  • امکان تولید در شکل‌های دلخواه
چاپ جعبه و لیبل متالایز
چاپ جعبه و لیبل متالایز

همکاران من در بخش فروش آریا هنر امروز آماده‌اند تا با ارائه یک مشاوره کامل و حرفه ای بهترین کیفیت متالایز را در اختیار شما قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کمک گرفته از
https://www.yourboxsolution.com/blog/metallic-paper-boxes/

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاورهواتس اپتلگرام