برندینگ چیست؟ 7 اصل مهم در مورد برندینگ که باید بدانید

برندینگ چیست؟ 7 اصل مهم در مورد برندینگ که باید بدانید

برندینگ واژه ای مشتق شده از کلمه برند است که به انجام دادن و پرداختن به آن دلالت میکند. اما هر کدام از این واژه ها دارای تعاریف متفاوتی هستند که باید بدانیم. بسیاری از مردم به اشتباه لوگو شرکت ها را به عنوان برند طلقی می کنند. حال آنکه لوگو و نماد تجاری فقط بخشی از یک برند است و نه تمام آن.

تعریف برند:

برند شما در واقع چهره ی کسب و کار شماست. برند شما همان چیزی است که دیگران درباره شما می گویند. برند شما رفتاری است که مشتریان شما پس از خرید با آن مواجه می شوند. در واقع از احساسی که هنگام تعامل مشتری با کالا یا خدمات شما به وجود می آید می توان به عنوان چهره ی برند یاد کرد. تمامی این ها تعاریفی هستند که میتوان در مورد برند ارائه کرد.

برند چه میکند؟

  • برند شما مشتریان فعلی شما را حفظ میکند و آنها را وفادار می سازد.

برند شما بازارتان را توسعه می دهد. در واقع این برند شماست که باعث می شود یک گروه از مصرف کنندگان همیشه محصولات شما را خریداری می کنند و یا از خدمات شرکت شما بهره می برند.

  • برند شما برایتان مشتریان جدیدی به ارمغان می آورد.

بسیاری از مشتریان بالقوه شما پس از برخورد با برند شما و احساسی که از چهره ی برند شما پیدا میکنند، اقدام به خرید از محصولات شما می نمایند. پس در واقع شما پس آز آنکه چهره ای دقیقی از برند خودتان ترسیم کردید؛ باید آن را در معرض مخاطبانتان قرار دهید.

اما برندینگ چیست؟

برندینگ به تمامی فعالیت هایی گفته میشود که موجب به وجود آمدن یک چهره از برند شما می شود. برای مثال فعالیت های تبلیغی، پروموشن محصول و … از این دسته فعالیت ها به شمار می روند.

جهان در برندها و مارک های متعدد محصولات تولید شده توسط شرکت های مختلف غرق شده است. در ایران بیش از ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک وجود دارد. این جدای از کسب و کارهای متوسط و بزرگ است. حتی اگر تنها کسری از این کسب و کارها با شما رقابت کنند، تعداد زیادی رقیب برای شما وجود خواهد داشت. برند شما همان چیزی است که دیگران کسب و کار شما را نسبت به سایر کسب و کارها تمایز می دهند.

همه این برندها با استفاده از بازاریابی و تبلیغات و با توجه به مخاطبان مورد نظر خود، با یکدیگر به رقابت می پردازند. اگر می خواهید شاهد جلب توجه مشتری خود با توجه به برند خود در بین سایر رقبا باشید، بایستی اقداماتی در جهت منحصر به فرد بودن خود انجام دهید. اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

برندینگ
برندینگ

برای سفارش طراحی لوگو حرفه ای کلیک نمایید


به طور خلاصه و اجمالی اگر بخواهیم به اصول اولیه و مهم برندینگ اشاره داشته باشیم، میتوانیم از موارد زیر یاد کنیم:

اصول مهم در برندینگ

۱- اصالت نام تجاری (برند)

  • نام تجاری شما باید اصلی بوده و اصالت داشته باشد.
  • یک ویژگی ای را پیدا کنید که هیچ کس آن را قبلا ندیده است.
  • تصویر و صدایی را با آن همراه کنید که کاملا خود شما و شرکت تان را بیان می کند.

۲- صمیمیت برند

نام تجاری شما باید درجه ای از صداقت را نشان دهد. مشتریان شما وقتی حس صمیمیت شما را دریافت کنند، در بلند مدت قادر به ایجاد روابط بسیار خوبی با شما خواهند بود.


۳- درک برند

  • بهترین و مشهورترین برندها، شرکت هایی هستند که مخاطبان هدف را به خوبی درک می کنند.
  • این درجه همدردی شما را نشان می دهد و بلافاصله این حس فهمیده شدن را در مخاطب به وجود می آورد.
  • از این طریق آن ها به ایجاد ارتباط با شما ترغیب می شوند.

۴- جسارت برند

  • در برندینگ، ریسک تبدیل سرنخ به مشتری نهایی وجود دارد.
  • جسورترین برندها در اجرای تکنیک های جدید، از خود خسارت و قدرت نشان داده و از انجام آن ها نمی ترسند.

۵- ثبات برند

همواره باید در تمام مراحل برندینگ شرکت، ثبات و سازگاری پیام را با فعالیت ها و اقدامات خود همراه کنید. ابتدا استانداردهای نام تجاری خود را ایجاد و ثابت کرده و سپس اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای تیم که در کمپین های شما کار می کنند، در اجرای آن ها مهارت لازم را دارند.


بیشتر بخوانید |||   بررسی تاریخچه طراحی لوگو


برند
برند

۶- قابل مشاهده بودن برند

  • بدیهی است، اگر افراد برند شما را نبینند، به هیچ وجه نمی توانند به آن پاسخ دهند.
  • شما نیاز به برخی از رسانه ها برای تبلیغ پیام خود دارید، در غیر این صورت مهم نیست که چقدر پیام تان جذاب است.

۷- ارزش برند

برندها هم چنین می توانند با ارائه ارزش بیشتر نسبت به رقبای خود، برجسته شوند. این ارزش سازی می تواند به روش های مختلفی انجام شود.


🔳 اگر شما می خواهید فقط برندسازی را شروع کنید، این عوامل می توانند در توسعه نحوه برندینگ تان نقش راهنما و هدایت گر را ایفا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *