آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با 11 روش کاربردی

آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه با 11 روش کاربردی

مدتها بود قصد داشتم تا مقاله ای را در مورد آموزش عکاسی تبلیغاتی در خانه آماده کنم تا کسب و کارهای نوپا که توانایی پرداخت دستمزدهای عکاسی تبلیغاتی را ندارند، بتوانند با امکانات اولیه، عکسهای تبلیغاتی مناسبی را از محصولات خود تهیه کنند.

مواجهه با عکس محصولات شما در وبسایت یا شبکه های اجتماعی؛ احتمالا باید اولین رویارویی شما با مشتریان تان باشد. بنابراین کیفیت عکس هایی که بر روی سایت یا شبکه های اجتماعی تان منتشر میکنید بسیار مهم است.

تحقیقات نشان داده است که 90٪ از مشتریان بالقوه؛ جذابیت عکسها را تاثیرگذارترین محرک برای خرید دانسته اند. در رتبه های بعدی؛ قیمت کالا، هزینه حمل و نقل و نظرات سایر مشتریان قرار گرفته است.

عکس‌های بد نه تنها تصویری منفی از کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند، بلکه ممکن است برای شما هزینه‌هایی را نیز در پی داشته باشد و در نهایت منجر به فروش محصولات شما نشود. بنابراین بسیار حیاتی است که شیوه های عکاسی تبلیغاتی در خانه را فرا بگیرید.

اما نکته اینجاست: وقتی تازه کسب‌وکارتان را شروع کرده‌اید و پول کم است، اغلب اوقات امکان پرداخت هزینه های عکاسی حرفه‌ای نیست.

قبل از اینکه به ادامه این آموزش بپردازیم اگر شما در مورد عکاسی حرفه ای با موبایل چیزی نمی دانید توصیه می شود ابتدا مقاله ” آموزش عکاسی صنعتی با موبایل ” را مطالعه کرده و سپس در ادامه این مطلب ما نکاتی را در مورد چگونگی عکاسی تبلیغاتی در خانه همراه با نحوه گرفتن عکس های حرفه ای با: نورپردازی، ترکیب بندی و فرمت عکاسی به شما آموزش خواهیم داد.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک استودیو بسازید که می توانید آن را روی یک صندلی، میز ناهارخوری یا کف اتاق نشیمن بدون هیچ گونه وسایل فانتزی برپا کنید.

عکاسی تبلیغاتی در خانه به چه ابزاری نیاز دارد ؟

برای اینکه بتوانید بهترین عکس های محصول را در خانه ثبت کنید به موارد زیر نیاز دارید:

  •  دوربین یا گوشی هوشمند
  • منبع نور طبیعی
  •  یک میز
  •  یک تکه مقوای سفید
  •  گیره هایی برای محکم کردن مقوا روی میز یا صندلی

از نور طبیعی محیط استفاده کنید تا عکس های محصول خود را سرزنده تر کنید به شرطی که نور طبیعی به اندازه کافی باشد، به محصولات شما کیفیتی یکنواخت و سه بعدی می دهد (معمولا نور پنجره های جنوبی و شرقی میتواند گزینه مناسبی برای انتخاب منبع نوری باشد).

ارزش آن را دارد که قبل از صرف هزینه برای یک کیت نورپردازی حرفه ای، نور طبیعی را در خانه آزمایش کنید. از آنچه می توانید به دست آورید شگفت زده خواهید شد.

چگونه در منزل عکس تبلیغاتی خوب بگیریم ؟

در ادامه به معرفی 11 تا از بهترین نکات عکاسی تبلیغاتی در خانه می پردازیم:

1- در کنار پنجره عکس بگیرید

جایی را در خانه با نور طبیعی فراوان پیدا کنید و با استفاده از میز یا صندلی، تنظیمات مختلف را آزمایش کنید. وقتی جای مشخصی را پیدا کردید که از آن راضی هستید، عکسهای خود را بگیرید بهتر است با ثابت نگه داشتن موقعیت نوری همواره شرایط نوری ثابتی را ایجاد کنید.

عکاسی از محصول شما بخشی از برند شماست و مصرف کنندگان عاشق ثبات هستند. گرفتن عکس‌هایتان در ساعت مشخصی از روز، شانس شما را برای داشتن عکسهای مشابه افزایش می‌دهد. اما از آنجایی که برخی از روزها ابری‌تر از روزهای دیگر هستند، اپلیکیشن نورسنج ابزاری کاربردی و ارزان است که به شما امکان می‌دهد میزان نوری که به استودیوی خود می‌رسانید را اندازه‌گیری کنید.

استفاده از نور طبیعی برای عکاسی تبلیغاتی در منزل

2- هنگام استفاده از نور طبیعی در داخل خانه، چراغ ها را خاموش کنید

نورهای الکتریکی یا رشته ای بر تعادل رنگ سفید عکس های شما تأثیر می گذارد. منابع نوری مختلف رنگ های متفاوتی از خود ساطع می کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که چراغ های مصنوعی مانند لامپ ها و روشنایی را خاموش کنید.

درک انواع نورها برای عکاسی تبلیغاتی در خانه

Front-lit : به نوری گفته می شود که بصورت طبیعی و مستقیم به محصول برخورد می کند.

Back-lit : به نوری گفته می شود که از پشت به محصول شما برخورد می کند.

Side-lit : به نوری گفته می شود که نور از دو طرف محصول برخورد می کند.

3- از رفلکتور استفاده کنید

اگر تنظیمات شما به کمی افزایش نور نیاز دارد، یک گزینه ارزان قیمت این است که یک تخته فوم سفید را مستقیماً در مقابل منبع نور قرار دهید تا نور شما یکنواخت شود. رفلکتور یا بازتابنده؛ نور را به صحنه شما برمی گرداند و زوایایی از محصول شما را روشن می کند که منبع نور طبیعی شما به آن دسترسی ندارد.

از تکنیک های ترکیب بندی استفاده کنید تا محصول خود را متمایز کنید “عکاسی موفق، چشم افراد را به ناحیه ای از عکس که می خواهید مشتری روی آن فوکوس کند جلب می کند.”

استفاده از رفلکتور در عکاسی صنعتی در منزل

4- یک مجموعه بافت بسازید

چه بافت های جالبی در اطراف خانه خود دارید؟ برای استایل دادن به عکس های محصول خود با آن بافت سنگی ظریف، به میزهای مرمری نیاز ندارید. فقط یک کاشی مرمری که روی میز ناهارخوری شما نصب شده است برای ایجاد یک پس زمینه طبیعی برای عکس های محصول شما کافی است.

کاشی های یدکی حمام، انواع مختلف چوب و کاغذهای بافت همگی به عنوان پس زمینه جالب برای عکس های شما عمل می کنند

5- برای نشان دادن اندازه ها یک مقیاس قرار دهید

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا عکس های بسیاری از محصولات دارای یک فنجان قهوه هستند؟ استفاده از یک تکیه گاه ساده مانند لیوان یا خودکار در ترکیب شما به مردم کمک می کند تا اندازه محصول شما را درک کنند. و فقط برای محصولات کوچک مناسب نیست. اگر لوازم جانبی اتومبیل یا قایق می فروشید، آن محصولات را در محل نشان دهید تا به مردم احساس مقیاس آنها را بدهید.

عکاسی مسطح یک سبک عکس از بالا به پایین است که در آن شما از محصولات خود در یک محیط طبیعی و با برخی لوازم تصویری از زاویه دید یک پرنده می گیرید.

اگر کوکی‌های خانگی می‌فروشید، آن‌ها را روی میز کنار یک کتاب و یک فنجان قهوه نشان دهید تا نشان دهید مردم چگونه می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. همه چیز در مورد گرفتن حال و هوای محیطی است که در آن مردم با محصولات شما تعامل خواهند داشت.

یکی از مفیدترین ابزارها برای دستیابی به عکس های عالی از محصول از بالا به پایین، سه پایه است.

شما می توانید یک محصول معقول را با قیمت پایین انتخاب کنید، به خصوص اگر از گوشی هوشمند برای عکس های محصول خود استفاده می کنید. با استفاده از تنظیم تایمر روی دوربین یا تلفن خود روی سه پایه، از هرگونه سایه بدن در تصاویرتان نیز جلوگیری می شود.

همچنین بخوانید : ویرایش عکس محصول با موبایل چگونه است ؟

6- روی محصول خود تمرکز کنید

امروزه، بسیاری از تلفن‌ها می‌توانند تصویر واضحی در پیش‌زمینه و پس‌زمینه نرم‌تری در حالت پرتره به دست آورند. اگر از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، بین محصول خود و پس زمینه فاصله بگذارید. این باعث می‌شود که تمرکز بر روی محصول شما و به جلو آوردن آن و دستیابی به پس‌زمینه تار و رویایی که در اینستاگرام بسیار محبوب است، آسان‌تر شود.

اگر از یک دوربین دیجیتال DSL استفاده می‌کنید و شروع به عکاسی در حالت دستی کرده‌اید، تنظیمات F-stop پایین (دیافراگم) می‌تواند به شما کمک کند به پیش‌زمینه واضح با پس‌زمینه‌ای تار و ملایم برسید.

فقط مطمئن شوید که فاصله زیادی بین سوژه و محیط وجود دارد. یک تنظیم گسترده F-stop در اعداد پایین تر مانند 1.2 یا 1.4 با لنز شما در زوم کامل با بزرگترین دیافراگم ممکن به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

7- با اعمال قانون یک سوم، نقطه شیرین عکس خود را پیدا کنید

همانطور که از نام آن پیداست، قانون یک سوم یک اصل ترکیب بندی است که تصویر را به یک سوم تقسیم می کند. دو خط عمودی و دو خط افقی قاب را به 9 قسمت مساوی تقسیم می کنند.

هنگام کادربندی عکس های محصول خود، از خود بپرسید: نقاط مورد علاقه (به عنوان مثال، ویژگی یا جزئیات محصول خاص) چیست؟

من عمداً آن نقاط مورد علاقه را در رابطه با تقاطع خطوط قرار می دهم

قانون یک سوم در عکاسی صنعتی

8- خوراک شبکه های اجتماعی خود را تجسم کنید

به اینستاگرام خود فکر کنید. در اینستاگرام یک سری تصاویر مربع است. و اگر یکی از تصاویر شما به اندازه کافی آنها را وادار به بازدید از پروفایل شما کند، مابقی تصاویر نیز دیده خواهند شد. این می تواند مفید باشد که به محض شروع آزمایش، حالت عکس خود را به مربع روی تلفن یا دوربین خود تغییر دهید تا به کادر بندی محصول و ترکیب بندی های خود کمک کنید.

این یک راه سریع برای تجسم نحوه نمایش عکس در اینستاگرام شما است. همچنین شما را مجبور نمی‌کند بعداً عکس را کراپ کنید.

سعی نکنید همه چیز را در یک شات به دست آورید. و به یاد داشته باشید که محصولات خود را بچرخانید و روی یک ویژگی یا بافت خاص زوم کنید.

اگر چیزی براق یا مات است، سعی کنید آن را نشان دهید. نمایش محصولات خود از زوایای مختلف به افراد درک بهتری می دهد. سپس، چندین تصویر را در یک چرخ فلک در فیس بوک یا اینستاگرام یا یک گالری عکس در وب سایت خود قرار دهید.

9- استفاده از فرمت های مناسب تصاویر

قبل از اینکه عکاسی تبلیغاتی در خانه خود را با دنیا به اشتراک بگذارید، باید بدانید که کجا زندگی می‌کند. برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی الزامات قالب بندی خاصی مانند نسبت ابعاد مربع یا ابعاد منحصر به فرد دارند.

اکثر وب‌سایت‌ها معمولاً با برش بخش‌هایی از تصویر به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌های خود را در قالب‌های مورد نیاز خود ویرایش کنید، بهترین راه برای جلوگیری از کار اضافی این است که فرمت نهایی تصاویر خود را درک کنید و قبل از گرفتن عکس، عکس خود را با در نظر گرفتن آن ابعاد بنویسید.

10- فایل های خود را در بزرگترین اندازه ممکن ذخیره کنید

اگر از دوربین دیجیتال استفاده می کنید، مطمئن شوید که با فرمت RAW عکاسی می کنید. این فرمت بیشترین اطلاعات را در مورد تصویر شما دارد و اگر بخواهید بعداً تصاویر خود را ویرایش کنید، بیشترین آزادی را ارائه می دهد.

برای آپلود در پلتفرم های دیگر، گرفتن عکس های خود به صورت JPEG راحت است، زیرا این فرمت رایج ترین فرمت برای ارسال عکس به صورت آنلاین است.

همیشه می‌توانید تصاویری با وضوح پایین‌تر برای تناسب با محدودیت‌های فایل یا پلتفرم ایجاد کنید، اما افزایش وضوح تصویر اصلی دشوار است.

11- از عکس های آماده و اینترنتی استفاده نکنید

اگر عکسی را در فیس بوک آپلود کردید و بعداً می خواهید آن عکس را در کتابی قرار دهید، تصویر را از اینترنت دانلود نکنید. هنگامی که تصاویر را در اینترنت آپلود می کنید، اکثر سیستم عامل ها آنها را فشرده می کنند تا صفحه وب سریعتر بارگذاری شود.

همیشه از تصویر اصلی که با تلفن یا دوربین خود گرفته اید استفاده کنید. این کار از تصاویر دانه دار یا پیکسلی هنگام چاپ جلوگیری می کند. برای آسان‌تر کردن کارها، آریا هنر امروز همیشه با یک پیام هشدار به شما اطلاع می‌دهد که کیفیت تصویر برای چاپ خیلی پایین است.

جمع بندی

درک اهمیت نورپردازی، ترکیب بندی و قالب بندی، عکاسی تبلیغاتی در خانه شما را از آماتور به حرفه ای تبدیل می کند.
ما در این سعی کردیم تا شما را با نکات عکاسی تبلیغاتی در خانه آشنا کنیم اگر همه چیز خوب پیش نرفت یا زمان کافی برای اجرای پروژه ها نداشتید، روی ما حساب کنید. آریا هنر امروز آماده است تا با بالاترین استانداردها و بهترین کیفیت عکسهای تبلیغاتی از محصولات شما تهیه نماید.

منبع :

How to take professional photos at home

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *