معرفی و آشنایی با انواع عکاسی تبلیغاتی

معرفی و آشنایی با انواع عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی یک از زیرشاخه های اصلی عکاسی است. انواع عکاسی تبلیغاتی به منظور ترغیب مخاطبان به خرید محصول یا به منظور ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول انجام میشود. اما عکاسی صنعتی با بک سفید عموما در طراحی کاتالوگ حرفه ای  مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

همان طور که از نام آن پیداست، مخاطب اصلی در تمام انواع عکاسی تبلیغاتی و خدمات عکاسی صنعتی عموما کارخانه ها، شرکت های بازرگانی، واردکنندگان و صادرکنندگان کالا و در آخر شرکت های خدماتی می باشند.

عکاسی صنعتی تهران

خدمات عکاسی صنعتی در تهران عموما به دو صورت داخل آتلیه و خارج از آتلیه انجام میشود: عکاسی از پروژه های ساختمانی، عکاسی از رستوران ها، ‌عکاسی از خط تولید کارخانه ها، عکاسی از سمینار و همایش ها از این دسته هستند.

در مقابل تمام پروژه هایی که محصول محور هستند و امکان جابجایی این دسته از محصولات به آتلیه عکاسی در تهران وجود داشته باشد، در داخل استودیو عکس برداری می شود. عکاسی تبلیغاتی از غذا از جمله پروژه هایی است که میتوان آن را در داخل آتلیه عکاسی صنعتی و هم در محل رستوران اجرا نمود.


برای سفارش عکاسی صنعتی و دیدن نمونه کارهای ما کلیک نمایید


آتلیه عکاسی صنعتی

اغلب در آتلیه عکاسی صنعتی ساخت تیزر محصول هم انجام میشود. از این رو بسیاری از مخاطبان آتلیه عکاسی صنعتی را با نام استودیو ساخت تیزر می شناسند.


آموزش عکاسی از کالا

عکاسی از کالا یا همان عکاسی از محصول که یکی از انواع عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود ، نیاز به یک سری تجهیزات اولیه دارد. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای آموزش عکاسی از کالا میتوان به:

  • دوربین عکاسی حرفه ای
  • لنز
  • لایت باکس
  • رفلکتور
  • استیج
  • و خلاقیت ! اشاره کرد.

انواع عکاسی تبلیغاتی


عکاسی صنعتی برای فروش

اصلی ترین وظیفه عکاسی صنعتی برای فروش محصولات است. چه فروش به صورت اینترنتی باشد و یا به صورت فروش از طریق کاتالوگ ! بنابراین عکاسی از محصولات تجاری و طراحی کاتالوگ حرفه ای از اصلی ترین خدماتی است که استودیوهایی نظیر آریا هنر امروز به آن میپردازند.


بیشتر بخوانید : نکات کلیدی در چاپ پاکت اداری


عکاسی جواهرات

عکاسی از طلا و جواهرات گران قیمت همیشه یکی از چالش ها یک عکاس صنعتی حرفه ای بوده است. چرا که در عکاسی از طلا و جواهرات باید موارد بسیاری نظیر انعکاس های ناخواسته، چیدمان حرفه ای و متفاوت، نورپردازی و متریال خاص را در نظر گرفت. نورپردازی در عکاسی از جواهرات اصلی ترین و مهم ترین شاخص در ارزیابی عکاسی از طلا و جواهرات است.


عکاسی برای فروشگاه اینترنتی

با توجه به گسترش روز افزون فروشگاه های اینترنتی (نظیر دیجی کالا) از لوازم منزل گرفته تا لوازم یدکی اتومبیل، نیاز روافزون و مبرمی را برای فروشگاههای اینترنتی ایجاد کرده است. در نظر بگیرید عکاسی محصولات دیجی کالا چقدر در میزان فروش و رضایت مندی مشتریان این فروشگاه اینترنتی با سابقه تاثیر گزار بوده است.

یک از اصلی ترین خصیصه های عکاسی برای فروشگاه اینترنتی، عکاسی با زمینه سفید محصولات است. چرا که مهم ترین و اصلی ترین خصوصیات محصولات را میتوان در عکسهایی با زمینه سفید مشاهده کرد.


عکاسی 360 درجه

عکاسی 360 درجه یکی از جدیدترین دستاوردهای عکاسی صنعتی و از انواع عکاسی تبلیغاتی و در ژانر عکاسی محصول است. در عکاسی 360 درجه از محصولات تمام زوایای محصول به خوبی نمایش داده میشود. عکاسی 360 درجه از محصول با بک سفید، بهترین راه نمایش دادن زوایای مختلف محصولات تزئینی است.

تکنیک عکاسی 360 درجه برای محصولاتی با از ابعادهای بسیار کوچک تا محصولاتی تا ابعاد اتومبیل و موتورسیکلت قابل اجرا و انجام است.


تعرفه عکاسی صنعتی

تعرفه عکاسی صنعتی بستگی به موارد زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به تعداد فریم های عکاسی از کالا ؛ نوع چیدمان عکاسی از محصول (ساده یا فانتزی) اشاره کرد.


برای دیدن تعرفه عکاسی صنعتی کلیک بفرمایید


عکاسی صنعتی در تهران

شرکت های عکاسی صنعتی

اگر شما هم در جستجوی قیمت عکاسی فضای باز، تعرفه عکاسی صنعتی، تعرفه عکاسی آتلیه، تعرفه قیمت عکاسی پرتره، قیمت عکاسی صنعتی در تهران و موارد مشابه هستید باید عرض کنم که شرکت های عکاسی صنعتی در تهران عموما خدماتی نظیر: انواع عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی صنعتی از محصول با بک سفید، ساخت تیزر محصول، عکاسی از محصول با چیدمان های متفاوت را با تعرفه های متفاوتی انجام میدهند.

برای همکاری با یک عکاس صنعتی در تهران باید علاوه بر مزیت قیمت، به موارد چون نمونه کارها، تجربه کاری، خوش قولی و انظباط کاری را مد نظر قرار داد. خدماتی که ما در استودیو عکاسی هنر امروز آن را ارائه میکنیم عبارت اند از:

  • عکاسی محصولات فروشگاهی،
  • عکاسی محصولات صنعتی،
  • عکاسی محصولات غذایی،
  • عکاسی محصولات آرایشی،
  • عکاسی محصولات تبلیغاتی،
  • عکاسی محصولات کافی شاپ،
  • عکاسی جواهرات،
  • عکاسی محصولات چوبی و سایر انواع عکاسی تبلیغاتی… می باشد.

برای سفارش چاپ جعبه و دیدن نمونه کارهای ما کلیک بفرمایید


عکاسی غذا

عکاسی از غذا

عکاسی تبلیغاتی از غذا یکی از جذاب ترین ژانرهای عکاسی صنعتی به حساب می آید. حالا دیگر خیلی از رستوران های مطرح و درجه به اهمیت موضوع عکاسی تبلیغاتی از غذا پی برده اند.

عکاسی های  تبلیغاتی از غذا یکی از برترین انواع عکاسی تبلیغاتی است و اولین چیزی هستند که اغلب مردم در هنگام مواجهه با منوی های فست فود و رستوران ها توجهشان را جلب می کند. بنابراین نقش خیلی مهمی در تصمیم گیری برای خرید ایفا می کنند.

عکاسی تبلیغاتی از غذا خوب می تواند درجه کیفی غذای رستوران و یا خدمات کافه و کافی شاپ را به نحو صحیحی به مشتریان و مصرف کنندگان ارائه کند. در عکاسی تبلیغاتی از غذا، اولین چیزی که یک عکاس صنعتی باید به آن توجه داشته باشد،

درک صحیح از شرایط نورپردازی، کادربندی و همچنین استفاده از تجهیزات درست در چیدمان نهایی است.چیدمان در عکاسی غذا بسیار مهم است.چیدمان باید کاملا مرتبط با فضای عکاسی باشد و عناصر مورد استفاده در کادر باید در راستای طعم غذا انتخاب شوند. شرایط نوری نیز باید به نحوی تنظیم و چیدمان شوند که بیننده بتواند نزدیک ترین حس ممکن را به طعم آن خوراکی پیدا کند.

پس اگر شما یک کافه دار یا رستوران دار هستید نباید از اهمیت فضای مجازی غافل شوید. آریا هنر امروز می تواند تا در انجام پروژه‌های:

  • عکاسی تبلیغاتی از غذا
  • عکاسی از کافه‌ها
  • ساخت تیزر تبلیغاتی برای کافه
  • طراحی منوهای رستوران
  • طراحی منوی کافه
  • ساخت تیزر تبلیغاتی برای رستوران سنتی
  • عکاسی از غذاهای سنتی ایرانی
  • عکاسی از فست فود

به شما کمک کند تا شما هم بتوانید در این عرصه از رقبا عقب نمانید.


بیشتر بخوانید : روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه


عکاسی از غذا برای اینستاگرام

گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام باعث شده که این نوع عکاسی جزو محبوب ترین انواع عکاسی تبلیغاتی شود و خیلی از رستوران ها به منوی دیجیتال روی بیاورند. بنابراین انتشار عکس غذاها در فضای مجازی مقبولیت و طرفداران زیادی برای خودش دست و پا کرده است.

چرا که در درجه اول فضای اینستاگرام مدیای مناسبی برای این کار هست و در درجه دوم اینکه خیلی ها با دیدن عکس تبلیغاتی غذا به هوس می افتند و دوست دارند تا از طعم اون غذا ها لذت ببرند. بنابراین اینستاگرام برای شما مشتریانی بالقوه را به بالفعل تبدیل میکند.


عکاسی محصول

عکاسی آرایشی و بهداشتی

عکاسی از محصول یکی از تخصصی‌ترین انواع عکاسی تبلیغاتی می باشد و از ژانرهای عکاسی صنعتی به حساب می آید. در عکاسی محصول با نورپردازی حرفه ای و قالبا به دو صورت با زمینه سفید و عکاسی با چیدمان انجام می شود.

از عکاسی با زمینه سفید بیشتر برای سایت های فروشگاهی و طراحی کاتالوگ های حرفه ای، استفاده می شود. همینطور عکاسی با چیدمان نیز عمدتا در هدر سایت، صفحات تزئینی کاتالوگ، اینستاگرام و فضای مجازی کاربرد بیشتری دارد.

در عکاسی صنعتی از محصول غالبا عکاسی با زوایای مختلف انجام میشود تا بتوان با مقایسه آنها، هم درک بهتری نسبت به محصول پیدا کرد و هم اینکه بهترین زاویه عکس را برای استفاده انتخاب نمود.

ادیت عکس در عکاس محصول

یکی از دغدغه های اصلی پس از پایان عکاسی صنعتی است. برطرف کردن نواقص و ایرادهای احتمالی نظیر به جا ماندن اثر انگشت روی محصول؛ یا اصلاح پرسپکتیو، تیره و روشن کردن عکس، برطرف کردن کرک های روی تصویر و… از جمله مواردی هستند که در ادیت عکس مورد ویرایش قرار می گیرند.

مهم ترین ویژگی های عکاسی محصول

زوایه عکاسی صحیح از محصول، نور پردازی دقیق و حرفه ای، استفاده از تجهیزات قدرتمند و مهم تر از همه تجربه و دانش عکاسی از مهمترین ویژگی های عکاسی از محصولات به شمار می روند. صنایع تولیدی چوبی، رستوران ها، کافه ها، بازرگانی های واردکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید کننده های قطعات خودرو و قطعات صنعتی، شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی از جمله صنایعی هستند که بیشترین حجم استفاده از عکاسی صنعتی محصول را دارند.


برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک بفرمایید


عکاسی معماری

عکاسی حرفه ای – عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از ابنیه معماری نیازمند تجهیزاتی نورپردازی و لنزهای واید و تله متفاوتی است. همینطور عکاس حرفه ای باید برای به دست آوردن نتیجه مناسب می باید اصول پرسپکتیو، ترکیب بندی و نورپردازی را دقیق و بدون کم و کاست در عکاسی معماری رعایت کند.

گاهی عکاسی از ساختمان در شب؛ نما و جلوه بی نظیری از ساختمان را ارائه می کند که با هیچ کدام از تکنیک های نورپردازی قابل دست یابی نیست. عکاسی دکوراسیون داخلی و عکاسی از صنایع چوبی یکی از زیر شاخه های عکاسی معماری به شمار می رود.

خیلی از رستوران ها و کافه ها مایل هستند تا با سفارش عکاسی از فضای دلنشین یا مدرن خود؛ نظر مشتریان را بیشتری را جلب کنند. همینطور شرکت های ساختمانی و معماری برای نشان دادن پروژهای تکمیل شده خود، به سفارش عکاسی معماری روی می آورند .

درنتیجه می توانند با به کار بردن این تصاویر در کاتالوگ ها تاثیر بیشتری را در اذهان مشتریان و مخاطبان خود بگذارند. استفاده از عامل انسانی (مدل زنده) در عکاسی صنعتی از محیط های معماری (به عنوان یوزر و استفاده کننده از فضا) نقش به سزایی را در ایجاد فضایی جذاب برای مخاطب دارد.


عکاسی 360 درجه از محصول

عکاسی 360 درجه از محصول از جدیدترین شاخه های عکاسی صنعتی به شمار می رود. عکاسی با این شیوه پیچیدگی ها وتجهیزات خاص خود را می طلبد. ارائه نمایی کامل از تمام زوایای محصول از غایات این نوع عکاسی صنعتی به شمار می رود. به دلیل اهمیت عکاسی 360 درجه از محصول، در آینده مقاله جداگانه ای را تهیه خواهیم کرد.


بهمن اصغری – آریا هنرامروز

امروز را از دست ندهید …

تلفن سفارشات و مشاوره:۶۶۵۷۰۰۳۵

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *