روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه

روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه

کاتالوگ به برگه هایی گفته می شود که به وسیله صحافی به یکدیگر پیوست داده شده اند. کاتالوگ ها معمولا شامل اطلاعاتی نظیر: تصویر، متن، جداول، نمودارها و … هستند که به مصرف کننده کمک می کنند تا در محصول مورد نیاز خود را انتخاب نماید.

با توجه به اینکه آریا هنر امروز یکی از مجرب ترین کادر های طراحی در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ های لوازم خانگی را در اختیار دارد؛ تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد کلیات روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و آشپزخانه اطلاعاتی را ارائه نماییم.

مرحله اول روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی : شناخت مخاطب

اول از همه و پیش از شروع به انجام هر کاری باید در مورد مخاطبی که برای آن قرار است طراحی کاتالوگ انجام دهید، تحقیق کنید و اطلاعاتی را به دست آورید. مخاطب اصلی کاتالوگ های لوازم خانگی ؛ خانم های خانه دار هستند.

شاید شما تولید کننده ای باشید که برای فروش محصولات خودتان بیشتر با عمده فروش ها در ارتباط باشید. اما همچنان مخاطب اصلی شما همان خانم های خانه دار هستند. می پرسید چرا؟ چون در نهایت محصول شما باید از نظر خانم های خانه دار، مطلوب و دارای ارزش خرید تصور شود.

این نکته را همواره در یاد داشته باشید؛ که فروش محصولات بر دو پایه اصلی استوار است.

حالت اول : فروش مبتنی بر نیاز مشتری؛

یعنی اینکه مشتری به محصول شما نیاز دارد؛ پس آن را می خرد تا نیازش را برطرف کند.

حالت دوم: فروش مبتنی بر ایجاد نیاز در ذهن مخاطب.

به این معنا که مشتری؛ با در نظر گرفتن شرایطی نظیر: قیمت، نحوه پرداخت و … ؛ خرید محصول شما را یک فرصت تلقی کند. انجام این کار ممکن است با تکنیک هایی نظیر: « یکی بخر؛ دو تا ببر » یا تخفیف های فصلی یا تخفیف های روز تولد و یا « جمعه سیاه » و … اتفاق بیافتد.

مرحله دوم : تصاویر کاربردی ( عکاسی صنعتی )

حالا که مخاطب و ویژگی های فردی آن را مورد ارزیابی قرار دادید، می توانید کاتالوگی را طراحی کنید که مطابق ویژگی های سلیقه مخاطبتان باشد. پیش از سفارش طراحی کاتالوگ نیاز دارید تا محتوای مناسبی را تنظیم کنید. در ابتدا شما نیاز به دو نوع عکاسی از محصولات دارید. عکاسی با زمینه سفید و عکاسی لایف استایل یا عکاسی چیدمانی.

عکس های زمینه سفید برای ارائه توضیحات فنی مانند ابعاد، تعداد در کارتن، نام محصول و … استفاده می شوند و عکس های تزئینی که محصول را هنگام کاربرد به تصویر می کشند به اغنا و راضی کردن مخاطب در خرید محصول کمک می کنند.


برای سفارش عکاسی صنعتی کلیک نمایید


تصاویر کاربردی در روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی

مرحله سوم : روند طراحی کاتالوگ لوازم خانگی : نوشتار متن و شعار ( کپی رایت )

بعد از اینکه عکس های مناسب را تهیه کردید، باید محتوای متنی خود را نیز همزمان با تصاویر، تنظیم کنید. احتمالا این متن باید شامل توضیحات فنی و جداولی مربوط به ابعاد و سایر مشخصات محصول باشد.

اما بهتر است تا یک شعار تبلیغاتی مناسب نیز برای اغنای مخاطب به کار ببرید. این شعار تبلیغاتی می تواند در مورد راحت تر شدن زندگی پس از استفاده از این محصول باشد یا  در مورد کیفیت ساخت محصول یا « امیدی » را در آینده نوید دهد ( مانند زندگی بهتر، راحت تر، کم مصرف تر، سریعتر و … )


بیشتر بخوانید : چند نمونه متن معرفی شرکت در کاتالوگ


مرحله چهارم : شروع به طراحی کاتالوگ لوازم خانگی

حالا که متن ها، تصاویر و نمودارها را آماده کرده اید، نوبت به آن می رسد تا طراحی کاتالوگ محصولات لوازم خانگی خودتان را آغاز کنید. برای این کار باید یک تیم حرفه ای که توانایی بالایی در زمینه طراحی داشته باشد را پیدا کنید.

پیشنهاد ما آریا هنر امروز است که با بیش از 10 سال تجربه نزدیک به 1000 کاتالوگ صنعتی را طراحی و چاپ نموده است. در طراحی کاتالوگ محصولات آشپزخانه و لوازم خانگی بهتر است تا محصولات مختلف در دسته های متفاوتی بخش بندی شوند و این بخش ها توسط یک جداکننده که به آن « دیوایدر » یا « پاساژ » گفته می شود از یکدیگر جدا شوند.

این صفحات علاوه بر جدا کردن بخش های مختلف کاتالوگ از یکدیگر جنبه زیبایی شناسانه دارد و به معرفی هر چه بهتر محصولات کمک می کند.


برای سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ کلیک نمایید


شروع به طراحی کاتالوگ لوازم خانگی

ویژگی های طراحی جلد در کاتالوگ محصولات لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه

برای طراحی جلد کاتالوگ های لوازم خانگی نیز به دو صورت می توان عمل کرد. نخست آنکه از یک تصویر مرتبط تزئینی استفاده نمود. راه دوم هم  آن است که از یک طرح گرفیکی مرتبط با فضای داخلی و یا از رنگ های تخت استفاده نمود. رنگ های تخت بسیارصریح و رک هستند و بسته به طیف رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد ( مانند : قرمز، سورمه ای ، مشکی و … ) می تواند پیام های متفاوتی را به مخاطب انتقال دهد.


برای سفارش چاپ جعبه کلیک نمایید


ویژگی های چاپ کاتالوگ لوازم خانگی و آشپزخانه

چاپ کاتالوگ های لوازم آشپزخانه را در ابعاد متفاوتی می توان انجام داد. ابعادی نظیر:

  • 17 در 24 سانتیمتر ( عمودی و افقی )
  • 14 در 21 سانتیمتر ( عمودی و افقی )
  • 21 در 28 سانتیمتر ( عمودی و افقی )
  • 22 در 22 سانتیمتر ( عمودی و افقی )
  • 16 در 16 سانتیمتر ( عمودی و افقی )

برای چاپ صفحات داخلی کاتالوگ های لوازم آشپزخانه معمولا از طیف کاغذهای گلاسه 135 تا 170 گرم می توان استفاده نمود. البته متداول ترین کاغذ مورد استفاده در چاپ صفحات داخلی کاتالوگ های لوازم خانگی و آشپزخانه ؛

ویژگی های چاپ کاتالوگ لوازم خانگی

کاغذ گلاسه 150 گرم است. برای چاپ جلد کاتالوگ ها نیز از مقوای گلاسه 200 گرم تا 300 گرم می توان استفاده نمود. همین طور به غیر از مقوای گلاسه برای چاپ جلد کاتالوگ می توان از مقوا های فانتزی مانند فابریانو نیز استفاده کرد.

استفاده از افکت های چاپی نظیر سلفون مات و براق، یووی موضعی، ورنی، طلاکوب، نقره کوب و … نیز می تواند در چاپ کاتالوگ حرفه ای شما کمک بسیار زیادی کند.

صحافی های متداول در چاپ کاتالوگ های لوازم آشپزخانه بستگی به تعداد صفحات این کاتالوگ ها دارد. برای کاتالوگ هایی با کمتر از 36 صفحه از صحافی منگنه استفاده می شود و کاتالوگ هایی با صفحاتی بیش از 42 صفحه را به وسیله صحافی چسب گرم به یکدیگر الصاق می کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *