سه پارامتر اصلی برای عکاسی لوازم آرایشی بهداشتی

سه پارامتر اصلی برای عکاسی لوازم آرایشی بهداشتی

عکاسی آرایشی بهداشتی شاخه ای از عکاسی صنعتی به شمار می رود که سوژه های آن به طور عمده شامل لوازم آرایشی نظیر؛ رژ لب، کرم پودر، مداد چشم، مداد ابرو، ریمل، کانسیلر، پنکیک و … و لوازم بهداشتی مانند: ماسک مو، کرم دست و صورت، شامپو، مایع دست شویی و … می شود.

پیش از پرداختن به مقوله عکاسی آرایشی بهداشتی بهتر است تا تعریف دقیقی از عکاسی صنعتی در دست داشته باشیم.

عکاسی صنعتی چیست؟

به شیوه ای از عکاسی که با اهداف تجاری و به منظور استفاده در تجارت و با تکنیک های حرفه ای نورپردازی، عکاسی و ادیت اجرا می شود عکاسی صنعتی می نامند. هدف از این شیوه عکاسی معمولا طراحی کاتالوگ، استفاده در طراحی سایت، استفاده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و … است.

عکاسی محصولات آرایشی و بهداشتی در دو شاخه کلی قرار می گیرند که هر کدام کاربردهای مختلفی نیز دارند:

  • عکاسی آرایشی بهداشتی با زمینه سفید (ساده )
  • عکاسی آرایشی بهداشتی با چیدمان حرفه ای
جهت سفارش خدمات عکاسی صنعتی کلیک کنید عکاسی صنعتی چیست

 


ویژگی های عکاسی آرایشی و بهداشتی با زمینه سفید

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چرا از پس زمینه سفید در اغلب عکاسی محصولات استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر پس زمینه ای در عکاسی انعکاسی را بر روی محصولات ایجاد می کند که به آن رفله گفته می شود.

انعکاس رنگ سفید کمترین تغییر را در رنگ و بافت محصولات به وجود می آورد و پس از دور بری به راحتی می توان از این تصاویر در انواع تبلیغات تجاری استفاده نمود.

یکی از مهمترین کاربردهای عکاسی محصولات آرایشی و بهداشتی با زمینه سفید در  چاپ کاتالوگ و بروشور و معرفی محصولات در وب سایت نمود پیدا می کند. در این نوع از عکاسی عمدتا از نورپردازی تخت استفاده می شود تا تمام محصول به خوبی دیده شود و هیچ کدام از قسمت های محصول در سایه قرار نگیرد.

ویژگی عکاسی صنعتی با زمینه سفید

زاویه و نمای عکاسی محصولات آرایشی

یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع از عکاسی نماها و زوایای عکسبرداری از محصولات است. زاویه هایی نظیر: روبرو (مقابل)، پشت، چپ، راست، سه رخ چپ، سه رخ راست، سه رخ چپ بالا، سه رخ راست بالا، سه رخ چپ پایین، سه رخ راست پایین و … به ترتیب از پرکاربردترین زوایا و نماهای عکسبرداری محصولات آرایشی به شمار می روند.

در ادامه نمونه هایی از عکس های با زمینه سفید را با هم می بینیم:

        زاویه و نمای عکاسی محصولات آرایشی

 

اهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشی

عکاسی از محصولاتی نظیر رژ لب، کرم پودر، لاک ناخن، کرم موس که در رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند از حساسیت های ویژه ای برخوردار است. به این دلیل که تنها وجه تمایز بین دو محصول رنگ آنها است. بنابراین رنگ محصولات باید دقیقا مطابق با خود محصولات عکسبرداری شوند.

استفاده از درجه حرارت رنگی ( کلوین ) معادل نور روز که 5500 درجه کلوین است و همینطور استفاده از تجهیزات حرفه ای، نمود بسیار بالایی در این شیوه از عکسبرداری خواهد داشت.

 

اهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشیاهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشیاهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشیاهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشیاهمیت رنگ در عکاسی محصولات آرایشی

 

ادیت و دوربری عکس های زمینه سفید

یکی دیگر از ویژگی های عکس های با زمینه سفید این است که به دلیل کنتراست بالایی که هنگام عکاسی محصولات با زمینه ایجاد می شود براحتی می توان با استفاده از ابزار مناسب، دوربری آنها را انجام داد. ادیت در عکاسی با زمینه سفید شامل ادیت نور، کنتراست تصویر و رنگ می شود.

همچنین روتوش زوائد و کاستی های محصول نیز از جمله المان هایی است که باید در ادیت مورد توجه قرار بگیرد.

ادیت و دوربری عکس های زمینه سفید

 

ویژگی های عکاسی آرایشی و بهداشتی با چیدمان حرفه ای

بدون شک اغراق در ارائه محصول مهمترین ویژگی عکاسی چیدمان محسوب می شود. عمده مخاطب عکس های آرایشی خانم ها هستند. بنابراین در عکاسی از لوازم آرایشی و بهداشتی باید به جزئیات توجه بیشتری داشته باشیم.

همچنین از نورپردازی خاص و انتخاب زاویه مناسب در حین عکسبرداری نیز نباید غافل شد. کاربرد این گونه عکس ها بیشتر در طراحی سایت، دیوایدر ها و روی جلد کاتالوگ ها و بروشورها و همچنین استفاده در شبکه های اجتماعی است.

عکاسی آرایشی و بهداشتی با چیدمان حرفه ای

تجهیزات در عکاسی صنعتی آرایشی

اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی از متریال های متنوعی نظیر پلاستیک، شیشه، طلق و … ساخته شده اند. بنابراین عکاس حرفه ای باید بتواند تا بافت و رنگ محصولات را با استفاده از تجهیزات نورپردازی و کنترل نور مانند رفلکتورها و شیدر ها ایجاد کند. فراموش نکنید که همواره هدف از عکاسی ایجاد یک حس خوب در مخاطب و به دست آوردن حس اعتماد در اوست.

بیشتر بخوانید : روند طراحی کاتالوگ لوازم آشپزخانه

زیبایی شناسی عکس های آرایشی و بهداشتی

آموختن و به کاربردن مسائل تکنیکی در عکاسی صنعتی ساده است . اما زیبایی شناسی مقوله ای فراتر از بحث های تکنیکی به شمار می رود و به نوعی به احساس های افراد بر میگردد.

همانطور که پیش تر گفته شد؛ ایجاد هدف از عکاسی ایجاد احساس خوب در مخاطب است. برای ایجاد این احساس ابزارهای دیگری وجود دارند مانند: نور ، بافت ، ترکیب بندی ، رنگ ، ریتم.

ترکیب و به کاربردن این اصول زیبایی شناسی نیازمند تمرین و ممارست بسیار زیادی است.

در استفاده از این ابزارها باید بدانید که انواع ترکیب بندی چه نوع پیام هایی را انتقال می دهند. یا انواع نورپردازی چطور می تواند در احساس بیننده تاثیر گذار باشد. یا اینکه چه فرم هایی با چه رنگ هایی تضاد یا هارمونی بیشتری دارند.

خلاقیت در عکاسی آرایشی

به وجود آوردن یک فضای خلاق با استفاده از عناصر بسیار ساده یا ترکیب بندی های پیچیده می تواند در میزان موفقیت و تاثیر گذاری عکس ها نقش تعیین کننده ای داشته باشد. نورپردازی های متفاوت، ترکیب بندی های خلاق یا به وجود آوردن مفاهیم ثانویه در عکس از جمله مواردی است که به طور استفاده می شود.

خلاقیت در عکاسی آرایشی

 

استفاده از مدل زنده در عکاسی آرایشی

از آنجایی که کاربرد محصولات آرایشی انسانها را مورد توجه قرار می دهد، استفاده از مدل انسانی می تواند در ترغیب مخاطب و ایجاد حس اطمینان در مخاطب تاثیر گذار باشد.

نتیجه گیری

عکاسی حرفه ای از محصولات آرایشی و بهداشتی به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد که شامل سه بخش کلی می شود:

  • تجهیزات
  • مهارت
  • زیبایی شناسی

در نظر نگرفتن هر یک از پارامترهای فوق می تواند تاثیر منفی در نتیجه عکاسی داشته باشد. بنابراین به دست آوردن یک عکس خوب مستلزم داشتن سه پارامتر فوق است و عکاس باید بتواند با ترکیب تجهیزات و مهارت با ذوق هنری خود تصویری را ایجاد نماید که در نهایت حس مطلوبی را در بیننده ایجاد نماید.

آریا هنر امروز با بیش از 10.000 نمونه عکس آرایشی و بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و به روز آماده است تا در سریعترین زمان خدمات عکاسی تبلیغاتی را در اختیار شما قرار دهد جهت سفارش می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

سفارش خدمات عکاسی صنعتی

 

در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید و در صورتیکه شما هم در این زمینه نظر، انتقاد و پیشنهادی دارید برای ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *