راهنمای انتخاب نام محصول و راهکارهایی برای تبلیغات موثر

راهنمای انتخاب نام محصول و راهکارهایی برای تبلیغات موثر

ساده ترین استراتژی در راهنمای انتخاب نام محصول و یافتن اسم مناسب برای محصول یافتن هر نامی است که تا بحال توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد که این مسئله به طور طاقت فرسایی سخت است. در استراتژی انتخاب نام محصول و برند تجاری سه دسته نام داریم:

گروه اول: کاربرد نام انسانی

نام مردان و زنان؛ مانند فورد، کمپل، و … آن ها در یادها می مانند و کپی کردن آن ها سخت است و خاطر نشان می سازند که کالای شما اختراع یک انسان است.

گروه دوم: اسامی بی معنی در انتخاب نام محصول

نام های بی معنی مانند: کوداک، کوتکس و … سال ها طول میکشد و میلیون ها تومان لازم است تا آن ها را به تمایل و سلیقه خریداران گره بزنیم.

گروه سوم: نام های توصیفی برای محصول

نام های توصیفی محصول ، مانند روغن سه در یک، کمک اتصالی، مراقب در یک طبل، چنین نام هایی با میل به فروش شروع می شوند. اما آن قدر خاص هستند که نمی توان از آنها در توسعه خطوط تولید بعدی استفاده کرد.

شما می توانید از نتایج تحقیق درباره مصرف کننده بفهمید که آیا یک نام، مد نظر شماست القا می کند یا نه. آیا به راحتی تلفظ میشود، آیا با دیگر نام های موجود اشتباه نمی شود؛ و آیا در یاد ها می ماند؟

اگر مهم است که نام تجاری شما تا آنجا که ممکن است روی بسته بندی کالا بزرگ بیاید، یک کلمه کوتاه را انتخاب کنید نه یک کلمه طولانی.

اگر می خواهید از همان نام در بازارهای خارجی هم استفاده کنید، مطمئن شوید که این کلمه معنای بدی در زبان آن کشورها نداشته باشد. تا به حال چندین مورد بسیار بد پیش آمده است.


برای سفارش چاپ جعبه کلیک کنید


تحقیق در میان مصرف کنندگان اصل مهم در راهنمای انتخاب نام محصول

آگاه شوید که مصرف کنندگان درباره محصولات شما چگونه فکر می کنند. وقتی در مورد محصولات شما صحبت می کنند از چه لحنی استفاده می کنند. چه ویژگی هایی برای آنها حائز اهمیت است و چه قولی آن ها را با بیشترین احتمال به خرید از شما ترغیب می کند.

بهتر است برای این کار از افراد متخصص استفاده کنید اما اگر قادر به استخدام افراد متخصص برای انجام دادن این تحقیق نیستید، خودتان این کار را انجام دهید. گفتگوهای غیر رسمی با چند آدم عادی، گاهی می تواند باعث شود تا ره صد ساله را یک شبه طی کنید.

راهنمای انتخاب نام محصول

موقعیت گذاری محصول یا انتخاب پوزیشن محصول در نام گذاری

کالا چه می کند و برای چه کسی تولید می شود. برای مثال در مورد تعریف پوزیشن برای یک صابون که هم میتواند جنبه آرایشی داشته باشد و هم جنبه پاک کنندگی به دو صورت میتوان عمل کرد.

من می توانم جایگاه صابون «الف» رابه عنوان یک شوینده برای مردانی با دست های کثیف تعیین کنم، و یا اینکه آن را به عنوان یک ماده آرایشی برای خانم های دارای پوست خشک معرفی کنم. باید بدانید که محصول شما در کدام پوزیشن و جایگاه موفق تر خواهد بود و فروش بیشتری خواهد داشت.


همچنین بخوانید:راهنمای گام به گام تبدیل فونت به منحنی در نرم افزارهای مختلف


اصل کلیدی در راهنمای انتخاب نام محصول : تصویرسازی (شخصیت پردازی)

حالا بر اساس اطلاعات بالا باید تصمیم بگیرید که چه تصویری معرف برند شما باشد. تصویر یعنی شخصیت. محصولات نیز مانند افراد دارای شخصیت اند و این شخصیت می تواند آن محصول را در بازار تثبیت و یا آن را حذف نماید.

شخصیت یک محصول در واقع ترکیبی است از بسیاری چیزها؛ نام محصول، بسته بندی، قیمت، نحوه تبلیغ و از همه مهم تر، ذات خود محصول.

باید فکر بزرگی در پشت محصول شما نهفته باشد

شما می توانید از الان تا ابد تبلیغات کنید، اما شهرت و اقبال و ثروتی به دست نخواهید آورد، مگر اینکه فکرهای بزرگی هم ابداع کنید. باید فکر بزرگی در کار باشد تا توجه مصرف کنندگان را جلب کند و باعث شود تا آن ها کالای شما را بخرند.

اگر تبلیغات شما فکر بزرگی به همراه نداشته باشد، همانند کشتی بزرگی در شب، بدون سر و صدا خواهد گذشت.

محصول را قهرمان کنید

از هر فرصت و موقعیتی که می توانید باید استفاده کنید تا محصول تان را به عنوان راه حل و قهرمان حل مشکلات ارائه کنید. اگر محصول شما کسل کننده و ملال آور باشد کسی سراغ آن نخواهد رفت. بنابراین برای موفقیت در فروش باید در مخاطب تان ایجاد علاقه کنید.

مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از محصولات در واقع هیچ تفاوتی با رقبایشان ندارند. تولید کنندگان به فناوری یکسانی دسترسی دارند، گروه های بازاریابی، روش های تحقیقاتی مشابهی را برای تعیین ترجیحات مصرف کنندگان در مورد رنگ، اندازه، طرح، مزه و امثال آن به کار می گیرند.

بنابراین وقتی با محصولات مشابه روبرو می شوید؛ تمامی امید شما باید به این باشد که بتوانید نکات مثبت محصول را برجسته تر و جذاب تر از رقبایتان تشریح و آن ها را با نوع تبلیغتان از هم متمایز کنید. این همان ارزش افزوده ای است که تبلیغات به ارمغان می آورد.

به عنوان مثال « با صرفه تر بودن » یک مزیت رقابتی است که می تواند در برابر مزیت رقابتی محصول مشابه شما که « ارزانتر » است ؛ پیروز از میدان بیرون بیاید.

غلیظ تر بودن، قدرت، موثرتر بودن، با دوام بودن، سریع بودن، انعطاف پذیر بودن، سبک بودن، راحت بودن و … همگی می توانند ازمزیت هایی باشند که شما در مورد محصولات خودتا بتوانید از آنها استفاده کنید.


همچنین بخوانید:رفع تفاوت رنگ مانیتور و چاپ


چه نوع تبلیغی باعث افزایش فروش و تبلیغات موثر خواهد شد؟

پیش از آنکه برای تبلیغات یک محصول اقدام کنید لازم است تا درباره محصولی که می خواهید درباره آن تبلیغات انجام دهید، مطالعه کنید. هرچه بیشتر درباره آن بدانید، احتمال بیشتری وجود دارد که اندیشه کارساز و بزرگی درباره فروش آن به ذهنتان برسد.

کار بعدی شما این است که بفهمید رقبای شما برای محصولات مشابه چه نوع تبلیغاتی و البته با چه میزان موفقیتی انجام داده اند. این کار طبیعتا نیاز به صبر و شکیبایی بالایی خواهد داشت.

تبلیغات موثر

یک اشتباه رایج در تبلیغات

در گذشته تقریبا هرکسی که تبلیغات انجام می داد، تصور می کرد که برای فروش محصولاتش باید مصرف کننده را متقاعد کند که محصولش نسبت به محصول رقیب برتر است.

شاید این کار اصلا لازم نباشد. شاید کافی باشد که مصرف کننده را متقاعد کنید که محصولتان یقینا خوب است. اگر مصرف کننده احساس اطمینان کند که محصول شما خوب است و احساس عدم اطمینان به محصولات رقیب داشته باشد، محصول شما را خواهد خرید.

اگر شما و رقبایتان همگی محصولات عالی تولید می کنید، نباید در پی القای این پیام باشید که محصول شما برتر است. فقط از خوبی های محصول خودتان بگویید و روش روشن تر و صادقانه تر و آگاه کننده تری برای بیان این مسئله به کار ببرید.

اگر این نظریه درست باشد، فروش به سمت بازاریاب هوشمندی که بیشترین تلاش را برای اعتماد سازی بر اساس « یقینا خوب » بودن محصول در پیش می گیرد، متمایل خواهد شد.

فراموش نکنید که مخاطب شما بسیار آگاه و با هوش است؛ این طرز فکر در عرصه تبلیغات محصولات « مشابه »، ذکاوت و هوشمندی مصرف کننده را تحقیر نمی کند.


برای سفارش طراحی کاتالوگ کلیک کنید


مسیر درست در تبلیغات موثر

اگر خوش شانس بودید که و توانستید یک شیوه درست تبلیغات را پیدا کنید ؛ تا زمانی که که دیگر نمی فروشد آن را ادامه دهید. چه بسیاراند راه کارهای تبلیغاتی موثر که پیش از آنکه کارکرد خود را از دست بدهند ؛ کنار گذارده شده اند.

باید بدانید که با همه تحقیقاتی که تا بحال انجام گرفته است، بیشتر تبلیغ کنندگان با اطمینان نمی دانند که آگهی هایشان موجب فروش می شود یا نه. عوامل متعدد دیگری وجود دارند که معادله را پیچیده تر می کنند.

شعار تبلیغاتی یک تبلیغ خوب و موثر

به طور متوسط مردم، عنوان ها و شعارها را پنج برابر بیشتر از متن آگهی ها می خوانند. در نتیجه اگر شعار شما منجر به فروش کالا نشود، 90% پولتان را به هدر داده اید.

عنوان ها و شعارهای موفق آنهایی هستند که قول منفعتی را به خواننده بدهند، مانند شستشوی تمیز تر، مصرف کمتر، خلاصی از جوش ها و لک های صورت، تمیزی و سفیدی بیشتر دندان ها و …

هیچ کس متن آگهی شما را نمی خواند. این جمله درست است یا غلط ؟ پاسخ بستگی به دو چیز دارد. اول اینکه چند نفر به نوع کالایی که شما تبلیغ می کنید علاقه مند هستند:

زن های زیادی مطلب مربوط به محصولات غذایی را خواهند خواند، اما تعداد بسیار کمی از آن ها تمایلی به خواندن متن آگهی یک سیگار برگ دارند. دوم اینکه چند نفر به واسطه تصویر و عنوان آگهی مجذوب آن شده اند.

وقت را طلف نکنید و تبلیغات خود را شروع کنید

اگر محصول شما آماده روانه شدن به بازار است باید دست به کار شوید و تبلیغات خود را برای فروش آغاز کنید. این تبلیغات می تواند از طراحی و چاپ یک کاتالوگ شروع شود.


برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک کنید


یا طراحی پوسترهایی برای انتشار در شبکه های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام و فیسبوک. اگر برای شروع و انجام پروژه های تبلیغاتی محصولاتتان نیاز به مشاوره یک تیم قوی و حرفه ای دارید؛ روی ما حساب کنید.

برای دریافت مشاوره می توانید با این شماره تماس بگیرید: 66570035

امروز را از دست ندهید . . .

 

4.8/5 - (18 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *