تفاوت بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

تفاوت بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

اگرچه برخی افراد به جای یکدیگر از آنها استفاده می کنند، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کاملاً متفاوت هستند. به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، درک این تخصص‌ها برای شما مهم است، زیرا زمانی که تصمیم بگیرید از تبلیغات چاپی و آنلاین به عنوان یکی از اجزای استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، ممکن است کاملا درگیر این موضوع شوید و باید تفاوت بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را بدانید.

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. با این حال، هدف متفاوت است، همانطور که ابزارهای حرفه ای در هر سبکی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

ویژگی های عکاسی صنعتی

عکاسان صنعتی از ساختمان‌ها، مدل‌ها، کالاها، مصنوعات و مناظر که برای اهداف تبلیغاتی در کتاب‌ها، گزارش‌ها، تبلیغات و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شوند، عکس می‌گیرند. یک عکس صنعتی معمولاً در بخش های خرده فروشی و عمده فروشی و در مواد فروش یا برای تلاش های تبلیغاتی استفاده می شود. در عکاسی صنعتی کل عکسبرداری به محصولی که در حال عکاسی است اختصاص داده می شود.

به عکسی فکر کنید که معمولاً هنگام جستجوی تصویر برای یک محصول خاص در اینترنت مشاهده می کنید. این یک نمونه عالی از یک عکس صنعتی است زیرا همه چیز در مورد نمایش ماهیت آن محصول به بهترین شکل ممکن است.

اگر می خواهید عکاسی صنعتی را برای محصولات خود بیاموزید ایده عال گرا نباشید که حتما باید تجهیزات عکاسی، نور و…. داشته باشید ما در این مقاله ” آموزش عکاسی صنعتی با موبایل ” به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با کمترین امکانات در منزل عکس های حرفه ای بگیرید

ویژگی عکاسی صنعتی

 

ژانرهای عکاسی صنعتی کدامند؟

در زیر انواع مختلفی از عکاسی صنعتی که برای مقاصد تجاری انجام می شود آورده شده است.

  • عکاسی محصول
  • عکاسی مد
  • عکاسی از غذا
  • عکاسی املاک
  • هدشات های تجاری
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی خودرو
  • عکاسی جواهرات

چه چیزی یک عکاسی صنعتی خوب را می سازد؟

عکس های صنعتی معمولاً روشن، شفاف و ساده هستند تا محصول بتواند بدرخشد. عکس‌های تبلیغاتی از وسایل خلاقانه، نورپردازی و تکنیک‌های ویرایش استفاده می‌کنند که بسته به کمپین و انگیزه‌های تبلیغ ممکن است بسیار سبک، جسورانه یا رویایی باشند.

ویژگی های عکاسی تبلیغاتی

ویژگی اصلی عکاسی تبلیغاتی، ثبت یک حالت یا احساسی است که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، عکاسان تبلیغاتی به فروش یا جلب غرایز درون بیننده توجه دارند که نیاز به خرید را ایجاد می کند.

چه قاب عکس به گونه‌ای باشد که اغوا کننده، زیبا یا مد روز به نظر برسد، تأثیر کلی آن ترغیب به انجام یک اقدام، یعنی خرید است. عکاسان تبلیغاتی به عنوان هنرمندانی مطرح می شوند که تخصص شان بیان یک داستان جذاب از طریق تصاویر، رنگ ها، نورپردازی و کادربندی است.

ویژگی عکاسی تبلیغاتی

 

سفارش خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی


ژانرهای عکاسی تبلیغاتی کدامند؟

در زیر انواع مختلفی از عکاسی صنعتی که برای مقاصد تجاری انجام می شود آورده شده است.

  • عکاسی محصول
  • عکاسی مد
  • عکاسی از غذا
  • عکاسی املاک
  • هدشات های تجاری
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی خودرو
  • عکاسی جواهرات

 

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

یکی از تفاوت های عمده بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی، هدف است. هدف از عکاسی صنعتی این است که ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن ثبت کند. در مقابل، هدف از عکاسی تبلیغاتی این است که بیننده را متقاعد یا متقاعد کند که آن محصول را در خانه خود بخواهد.

همچنین بخوانید : آموزش عکاسی تبلیغاتی با 11 روش کاربردی

عکاسان صنعتی چه می کنند؟

عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می شود. عکاسان تجاری از محصولات یا موضوعات برای اهداف تجاری مختلف عکس می گیرند. برای عکس های تجاری، عکاس بر اساس دستورالعمل های برند و لیست عکس های تایید شده کار می کند.

سبک و روش های عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی

تفاوت دیگر این است که عکاسی صنعتی غالباً در کادربندی آن آرام‌تر است به طوری که هیچ چیز چشم بیننده را از محصول کم نمی‌کند. در نتیجه، نور، استایل و پس‌زمینه به طور کلی تا حدودی خنثی هستند. با این حال، در عکاسی تبلیغاتی، قاب‌بندی اغلب جسورانه‌تر، مبتکرانه‌تر و شیک‌تر است، زیرا فقط در مورد دیدن محصول توسط بینندگان نیست، بلکه ایجاد احساسات خاص است.

به همین دلیل است که تکنیک ها نیز در هر یک از این سبک های عکاسی متفاوت است. برای مثال، یک عکاس صنعتی نمی‌خواهد از بسته‌های نور خیره‌کننده در عکس‌برداری استفاده کند، زیرا این کار محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این در مورد عکاسان تبلیغاتی صدق نمی‌کند، که آزادی خلاقیت بیشتری برای تفسیر نحوه ارائه محصولات، خدمات، سبک زندگی و ایده‌ها به صورت عکاسی دارند. رنگ‌های تند، نورپردازی چند وجهی و تضادهای شدید بین سایه و نور همه ابزارهایی هستند که در زرادخانه وسیع عکاسان تبلیغاتی قرار دارند.

مصرف کننده نهایی عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی

مصرف کننده نهایی نیز در عکاسی صنعتی با صنعت عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. به طور کلی، عکاسان صنعتی عکس هایی می گیرند که در تجارت خرده فروشی یا صرفاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. با این حال، شرکت هایی که یا به دنبال فروش محصولات هستند یا به دنبال بازاریابی آنها برای مخاطبان جدید هستند، معمولاً از عکاسان تبلیغاتی کمک میگیرند.

برای مثال، اگر صاحب یک فروشگاه کتاب های مصور هستید و می خواهید اتاق نمایش هنرمند جدید خود را به نمایش بگذارید، باید از یک عکاس صنعتی برای تبلیغ این ویژگی کمک بگیرید. از طرف دیگر، اگر شما فقط در یک حراجی برای خرید یک شماره کمیاب از یک کتاب کمیک محبوب برنده شوید، یک عکاس تبلیغاتی را استخدام می کنید تا از آن موضوع عکس بگیرد تا بینندگان را ترغیب کند که بیایند و آن را بخرند.

اگر برای محصولات خود به عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی نیاز دارید؛ آریا هنر امروز آماده است تا با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها این خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

 

منبع :

https://smallbusiness.chron.com/use-art-television-radio-advertising-48346.html

 

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *