طراحی و چاپ بروشور

امروزه یکی از روش های تبلیغ محصول یا خدمات چاپ بروشور تبلیغاتی می باشد. برای اینکه مشتریان با خدمات و محصولات شما بیشتر آشنا شوند شما نیازمند طراحی بروشور حرفه ای هستید. بروشور ها با توجه به محصول یا خدمات شما می توانند در اندازه و سایزهای متندعی تولید و طراحی شوند.

عموما بیشتر از کاغذ گلاسه برای چاپ بروشور استفاده می شود که در اندازهای دو لت، سه لت و یا تعداد لت های بیشتر ارائه می گردند. بنابراین اگر شما می خواهید از بروشور برای معرفی محصولات خود استفاده کنید و قصد دارید تا در تیراژ بالا و مقرون بصرفه این بروشور ها را تهیه کنید می توانید از کاغذتحریر هم استفاده کنید بروشورها میتوانند ساعت های متمادی روی میز یک شرکت یا روی پیشخوان آشپزخانه یا داخل سبد خرید از یک فروشگاه بزرگ حضور داشته باشند و سربزنگاه، هنگامی که مورد نیاز هستند؛ درست شبیه غول چراغ جادو حاضر شوند. بنابراین اگر شما هم برای ایجاد رونق در کسب و کار خودتان به اهمیت و ضرورت سفارش طراحی بروشور ها پی برده اید با ما همراه شوید تا در مورد جزئیات و روند کار توضیحات بیشتری دریافت نمایید.

انواع تای بروشور
انواع تای بروشور

انواع بروشور تبلیغاتی

بروشورها را می توان از نظر ابعاد، محتوا، تعداد لت ها و جنس بروشور ها طبقه بندی کرد. شاید اسامی نظیر فلایر، تراکت و … را شنیده باشید. تمام این موارد زیر مجموعه بروشورها قرار میگیرند. بروشورها را می توان در ابعاد a3 – a4 و یا a5 طراحی و چاپ کرد. صفحات بروشور غالبا توسط یک یا چند خط تا از یکدیگر جدا و متمایز میشوند.

  • بروشور دو لتی a4
  • بروشور دو لتی a3
  • بروشور سه لتی a4
  • بروشور دو لتی a3

همگی زیر مجموعه های طراحی و چاپ بروشورها هستند که در هنگام سفارش طراحی بروشور باید به آن توجه کرد.

چرا طراحی و چاپ بروشور در استودیو هنر امروز؟

ما در طراحی بروشور اعتبار بالای برند شما را به درستی به مخاطبان منتقل میکنیم. در واقع خط مشی ما در طراحی خلاق این است که به واسطه ایجاد یک ارزش افزوده تصویری؛ حس اطمینان و ترغیب به خرید را در مخاطب برانگیزیم. برخی از مهمترین ویژگی هایی که مجموعه ما را منحصر به فرد می سازد:

  • ۱۰ سال آرشیو اسناد
  • ۵ سال پشتیبانی فروش
  • طراحی توسط تیم حرفه ای
  • امکان تحویل پروژه بصورت فورس ماژور
  • انتخاب تعرفه های مناسب
  • تحویل فایل لایه باز به مشتری

همگی از جمله عواملی هستند که ما را در میان ده مجموعه برتر سفارش طراحی بروشور حرفه ای قرار داده است.

برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک کنید

بیش از 0
پروژه موفق طراحی و چاپ بروشور

سوالات متداول سفارشات طراحی و چاپ بروشور

بله، یکی از متمایز ترین خدمات ما در استدیو هنر امروز این است که پس از پایان پروژه و انجام تسویه حساب نهایی، فایل های طراحی بصورت لایه باز به مشتری تحویل می دهیم.

در مورد پروژه های طراحی ۵۰ درصد از مبلغ صورتحساب، بعنوان پیش پرداخت و ۵۰ درصد الباقی پس از پایان کار دریافت می شود.

بله، امکان ثبت سفارشات هم بصورت حضوری و هم از طریق فرم سفارشات آنلاین قابل انجام است. هر چند که ما ترجیح می دهیم برای پروژه اول، یک جلسه حضوری برگزار کنیم.

بله، در صورتی که سفارش دهنده هم مایل به انجام قرارداد باشد. بستن قرارداد محاسن زیادی را برای دو طرف دارد، که مهم ترین آن مشخص شدن چهارچوب های همکاری و جزئیات اجرای پروژه است..

زمان تحویل پروژه ها بسته به حجم و گستردگی سفارشات از یک ساعت تا یک ماه متغیر است. طبیعتا پروژه های سنگین تر، زمان بیشتری را برای اجرا نیاز دارد. اما به طور معمول پروژه ها ظرف مدت ۷ الی ۱۰ روز کاری به اتمام می رسند و تحویل داده می شوند.

بله، مجموعه ما با در اختیار داشتن چاپخانه مجهز و با پرسنل مجرب، تمام خدمات از طراحی تا چاپ بروشور ها را بر عهده می گیرد.

نکات مهم در طراحی و چاپ بروشور

1- شناسایی مخاطب هدف :

برای طراحی بروشور باید ابتدا مخاطب هدف خود را درک نمود و گروه سنی افراد، تحصیلات آنها، نوع شخصیت افراد را در طراحی بروشور در نظر گرفت و متناسب با این ویژگی ها برای آنها بروشور متناسب طراحی و چاپ نمود و از مدل بروشور صحیحی باید استفاده نمود.

2- انتخاب محتوا و نمونه متن بروشور مناسب:

در انتخاب متن باید به این مسئله توجه داشت که متن کوتاه، رسا و واضح باشد و با چند جمله کوتاه بتوان پیام مناسب را به مخاطب مربوطه رساندو در طول متن نباید زیاده روی کرد.برای این منظور قبل از طراحی باید به نمونه متن بروشور های دیگر یک نگاهی بیندازیم.

3- کاغذ بروشور مناسب:

برای سفارش چاپ بروشور باید کاغذی انتخاب کرد که متناسب با ساختار و نوع و مدل بروشور ما باشد. در بروشور های تبلیغاتی معمولا از کاغذ گلاسه مات یا براق استفاده می شودکه بسته به بودجه مشتری میتواند متغیر باشد و در قیمت طراحی بروشور موثر خواهد بود.

4- اطلاعات تماس در بروشور:

اطلاعات تماس اعم از آدرس، شماره تلفن ثابت و همراه، ایمیل و در صورت داشتن سایت، آدرس سایت باید با فونت مناسب و در جای مناسب قرار گیرد تا به چشم مخاطب بیاید و با سایز فونت کوچک نباشد.

5- قرار دادن لوگو در بروشور:

یک ورژن با کیفیت و با سایز مناسب از لوگوی خود را در بروشور لحاظ کنیم ، چراکه لوگو هویت سازمان یا شرکت ما را مشخص می کند.

6- دسته بندی صحیح اطلاعات در بروشور:

طبق اصول طراحی بروشور و عکس بروشور به کار رفته و نمونه متن بروشور موجود در آن باید دسته بندی شده باشد و در متن بروشور از تیتر های با سایز مناسب و طبقه بندی شده استفاده کرد و باید ساختار سلسله مراتبی را در طراحی بروشور رعایت کرد تا مخاطب هدف سردرگم نشود و با یک نگاه کوتاه از کلیات بروشور آگاه شود.

7- بکار بردن انواع مختلف عکس بروشور :

در چاپ و طراحی بروشور باید متناسب با صنف مشتری از عکس های مناسب برای آن استفاده شود و شکل و مدل بروشور برای هر کسب و کاری متفاوت خواهد بود.

نمونه طراحی بروشور دارویی

برای سفارش چاپ جعبه و دیدن نمونه کارها کلیک نمایید

چرا طراحی بروشور در آریا هنر امروز؟

 

1- با تجربه هستیم

موسسه فرهنگی هنری « آریا هنر امروز » فعالیت خود را از سال 1389 به طور تخصصی در حوزه طراحی و چاپ بروشور آغاز نموده است.

2- تعرفه مناسبی را انتخاب کرده ایم

از آنجایی که می دانیم، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر میزان و حجم سفارشات، پارامتر قیمت است؛ سعی کردیم تا با انتخاب منصفانه ترین قیمت ها بکوشیم تا رضایت سفارش دهندگان را جلب کنیم.

3- خوش قول هستیم

برای ما هر پروژه طراحی یک قصه جدید است که باید برای اجرای آن یک سناریو تهیه کرد و در درجه اول زمان بندی دقیق و تقسیم کار مناسب را انجام داد.

 

4- تحویل فایل لایه باز بروشور رایگان

یکی از متمایزترین خدمات ما در آریا هنر امروز تحویل پروژه‌های نهایی بصورت فایلهای لایه باز است. بنابراین شما بدون داشتن هیچ گونه دغدغه‌ای می توانید پس از پایان مرحله طراحی، فایل‌های خود را بصورت لایه باز دریافت نمایید.

5- متخصص هستیم

تمام پرسنل ما در « آریا هنر امروز » افراد جوان و تحصیل کرده در رشته های مرتبط با حوزه فعالیتشان هستند که با استفاده از نیروی جوانی، تخصص توام با تجربه تمام تلاش خود را به ارائه خدماتی متمایز معطوف کرده اند.

6- بیش از 200 مشتری راضی داریم

اجرای بیش از 900 پروژه موفق + تجربه 12 ساله + استفاده از نیروهای متخصص + قیمت های مناسب + خوش قولی ؛ همگی جزء عواملی هستند که مشتریان ما را پس از اجرای نهایی کار، خوشحال و راضی نگه می دارند.

تماس با مشاور

جهت دریافت مشاوره و درج سفارش روی لینک زیر کلیک کنید

چاپ بروشور فوری تبلیغاتی

چاپ بروشور در تعداد بالا یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و فروش به شمار می رود. قطعا بسیاری از خریداران محصولات و یا خدمات شما پیش از خرید نیاز دارند تا ویژگی های محصولی که نیاز آنها را برطرف نماید را بررسی و مورد ارزیابی قرار دهند.

بنا بر تعریف بالا، بروشور به برگه ای گفته می شود که حاوی اطلاعاتی تخصصی در مورد یک محصول و یا خدمات خاصی است. بروشور این امکان را فراهم می کند تا با ارائه تصاویر، نمودارها و جداول تمام نکات برجسته مرتبط با محصول را بیان نماید. بنابراین بروشور یکی از مهمترین ابزارهای معرفی کالا و خدمات است.

موارد بسیار زیادی وجود دارند که می باید در طراحی بروشور ها مورد توجه قرار گیرند.

  • ایجاد یک هویت به هم پیوسته و رعایت اصول برندسازی
  • رنگ شناسی
  • استفاده از فرم های مرتبط با موضوع
  • رعایت اصل خلاقانه
  • و در نهایت طراحی call to action مناسب
چاپ و طراحی بروشور

انواع چاپ بروشور

بروشورها را می توان به دو شیوه چاپ افست و چاپ دیجیتال منتشر کرد. سفارش چاپ افست بروشورها معمولا در تعدادهایی بیش از 1000 عدد دریافت می شوند و برای چاپ بروشور در تعداد کمتر از 500 عدد معمولا از شیوه چاپ دیجیتال بروشور استفاده می شود. چاپ دیجیتال بروشور برای نمونه گیری پیش از چاپ افست نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ بروشورها را می توان به صورت تک لت، دو لتی و سه لتی انجام داد. به بروشور های تک لتی فلایر هم گفته می شود. چاپ بروشور های آ4، بصورت 3 لتی و هم به صورت فلایر متداول است. چاپ بروشور آ5، غالبا بصورت تک لت انجام می شود. چاپ بروشور در ابعاد آ3 را نیز غالبا به صورت دو لت سفارش می دهند.

برای سفارش طراحی سررسید کلیک کنید

کاغذ چاپ بروشور

تفکیک انواع کاغذ چاپ بروشور ها علاوه بر نوع کوتینگ کاغذ، بر اساس ضخامت آنها انجام می شود. انواع کاغذ های گلاسه و تحریر در چاپ بروشور مورد استفاده قرار می گیرند.

واحد اندازه گیری بر اساس ضخامت را گراماژ می گویند. گراماژ کاغذ بر اساس ابعاد یک متر مربع محاسبه می شود. یعنی زمانی که می گوییم: گلاسه 200 گرم؛ منظورمان این است که یک متر مربع از این کاغذ 200 گرم است. چاپ بروشور در ابعاد آ4، معمولا بر روی کاغذ گلاسه با ضخامت بین 135 الی 200 گرم انجام می شود.

برای چاپ بروشورها در ابعاد آ5 بهتر است تا از گراماژ بین 135 تا 170 گرم استفاده شود و برای چاپ بروشور های آ3 از گرماژ بین 170 الی 300 استفاده شود. جدول زیر ویژگی های هر یک از ابعاد را توضیح می دهد.

بررسی ویژگی های چاپ بروشور ها در ابعاد و گراماژ

ابعادتعداد لتضخامت (گراماژ)نوع کاغذپوششنوع چاپ
A31 الی 3170 الی 300گلاسهسلفون، یوویافست، دیجیتال
A41 الی 3135 الی 200گلاسهسلفون، یوویافست، دیجیتال
A51135 الی 170تحریر، گلاسهافست، دیجیتال

تفاوت طراحی بروشور و طراحی کاتالوگ

بروشورها و کاتالوگ ها از تمام لحاظ با یکدیگر تفاوت دارند، درواقع اصلی ترین نقطه اشتراک بین کاتالوگ ها و بروشور ها اطلاع رسانی در مورد خدمات و محصولات است. طراحی بروشورها معمولا بصورت یکپارچه انجام میشود؛ حال آنکه طراحی کاتالوگ بصورت صفحه به صفحه و یا دوصفحه مقابل طراحی میگردند. چاپ و خدمات پس از چاپ بروشور ها معمولا مواردی نظیر خط تا و یووی و سلفون را در بر میگیرد، حال آنکه چاپ کاتالوگ علاوه بر تمام موارد یاد شده صحافی نیز می شوند. توزیع بروشور ها اصلی ترین تفاوت کارکرد با کاتالوگ ها است. معمولا چاپ بروشور ها را در تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام میدهند. توزیع بروشورهای چاپ شده نیز دایره گستره تری نسبت با کاتالوگ های چاپی هستند.

چاپ بروشور در تهران ( ابعاد مختلف )

برای چاپ بروشور ها به صورت 3 لتی، پیش از چاپ و ابتدا بروشورها را بر روی برگه های بزرگتری که به آنها شیت یا فرم گفته می شوند، چیدمان می کنند.

پس از چاپ فرم درتعداد تعریف شده؛ عملیات ایجاد خط تا بر روی بروشورها توسط دستگاهی به نام لترپرس انجام می شود، (دستگاهی با کارکرد مشابه به نام خط زن نیز برای بروشورهای با ابعاد کوچک تر می تواند مورد استفاده قرار گیرد). سپس بروشورها را در ابعاد استاندارد برش می دهند و برای ارسال بسته بسته بندی می کنند.

این فرایند بنا به در خواست سفارش دهنده می تواند به صورت متفاوتی اتفاق بیافتد. گاهی سفارش دهنده مایل است تا بروشور های خود را بصورت تاشده تحویل بگیرد. بنابراین باید در موقع ثبت سفارش به این موضوع تاکید داشته باشد تا فرایند چاپ بروشور بر اساس دستگاه تاکنی تغییر پیدا کند.

 
طراحی و چاپ بروشور ارزان و فوری

برای سفارش عکاسی صنعتی کلیک کنید

فرمت مناسب برای چاپ بروشور افست یا دیجیتال

فرمت هایی نظیر PSD، Tiff، EPS مورد استفاده بسیار از طراحان هستند و هر کدام از این فرمت ها قابلیت ارسال مستقیم برای چاپ افست بروشور یا دیجیتال را دارند. هر کدام از این فرمت ها نیز متناسب با نوع نرم افزاری که در آن طراحی شده باشند، ویژگی های متفاوتی را دارند. اما بهترین فرمتی که برای چاپ افست یا چاپ دیجیتال کاتالوگ پیشنهاد می شود؛ فرمت PDF است.

PDF مخفف عبارت Portable Document Format است. این فرمت با قابلیت ذخیره اسناد به صورت برداری و رستر بدون افت کیفیت را دارا هستند و در واقع همین قابلیت مهم باعث افزایش چشمگیر کیفیت چاپ نوشته ها در کاتالوگ ها می شود. جدول زیر توضیحات کاملی را در مورد ویژگی هر یک از فرمت ها ارائه می دهد.

 

مقایسه ویژگی فرمت های مختلف طراحی در چاپ افست یا دیجیتال بروشور

ویژگیPDFEPSTiffPSDJPEG
ذخیره بصورت برداری
ذخیره به صورت رستر
ذخیره سازی بدون افت کیفیت
ذخیره چندین صفحه در یک فایل
کیفیت چاپ بالا

 

ابعاد چاپ بروشور

متداول ترین ابعادی که در چاپ بروشور ها مورد استفاده قرار می گیرد، چاپ بروشور آ4 است. اما ابعاد دیگری نیز مورد استفاده قرار میگیرند که در جدول زیر آمده است.

ابعاد طراحی و چاپ بروشور

بروشور ها نیز در در ابعاد های متفاوتی طراحی و چاپ می شوند.

  • چاپ بروشور a4
  • چاپ بروشور a5
  • چاپ بروشور سه لتی
  • چاپ بروشور دو لتی
  • چاپ بروشور a3
  • و …

مشخصات ابعاد چاپ بروشور ها

ردیفابعاد به سانتیمترنام
142 در 29A3
221 در 29A4
314 در 21A5

 

چاپ فوری بروشور

یکی از امکاناتی که در استودیو هنر امروز در نظر گرفته ایم، ارائه خدمات چاپ فوری بروشور و کاتالوگ در تهران و ارسال آن به سراسر کشور است. شما می توانید با ارسال فایل طراحی بروشور خود از طریق ایمیل، سفارش چاپ فوری بروشور را به شیوه افست یا دیجیتال، ثبت نمایید.


نرم افزار طراحی بروشور

نرم افزارهای متعددی برای طراحی بروشور مورد استفاده قرار میگیرند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طراحی بروشور در ایلاستریتور Ilastrator: این نرم افزار ابتدا در سال 1985 توسط شرکت محبوب Adobe برای سیستم عامل مکینتاش طراحی شده بود و سپس نسخه ویندوزی آن هم ارائه گردید و به نوعی برترین نرم افزار طراحی بروشور به حساب می آید .
  • طراحی بروشور در این دیزاین Indesign: این محصول متعلق به شرکت Adobe می باشد و از آن برای طراحی آنلاین بروشور ، کاتالوگ ، روزنامه و مجلات استفاده می شود که یک نرم افزار طراحی بروشور عالی محسوب می شود.
  • طراحی بروشور در فتوشاپ Photoshop: این نرم افزار دیگر احتیاج به معرفی ندارد و تقریبا تمام طراحان گرافیک از آن برای طراحی بروشور و کاتالوگ و تولید نمونه طراحی بروشور از آن بهره می گیرند و عده ای با کمک آن به ایجاد طراحی بروشور رایگان و ارزان پرداخته اند.
  • طراحی بروشور در کورل دراو Corel Draw:این نرم افزار طراحی بروشور یک ویرایشگر طراحی بروشور vector محسوب می شود و از آن برای موارد مختلفی از جمله : طراحی بروشور برای مدرسه ، شرکت ها و سازمان ها اقدام نموده اند و حتی آموزش طراحی بروشور را برای این نرم افزار گرافیکی ارائه می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

28 دیدگاه ها

  • سلام بله
    برای دریافت استعلام قیمت خدمات طراحی و چاپ می تونید با شماره ۶۶۵۷۰۰۳۵ در تماس باشید.

  • در یک بروشور حرفه ای با مضمون هنر ، ادبیات و متن بکار رفته در آن آیا تفاوتی با بروشور عادی داره یا نه؟ اصولا متن برای بروشور هنری میتونه عامیانه نوشته بشه یا باید کتابی و رسمی باشه؟

    • طبیعتا نوع نگارش متون باید متناسب با مخاطب اون حوزه نوشته بشه. برای مثال در حوزه کودک باید کودکانه نوشت و در حوزه ادبیات و هنر ؛ ادیبانه نوشت

  • سلام . ما برای تبلیغ دوره های نجوم خودمون نیاز به یه تعداد بروشور خلاقانه داریم که با الهام از کره زمین شکل کروی باشه. داخل بروشور هم از رنگ بندی مناسب استفاده بشه و دقیقا مثل یک نمونه بروشور علمی به نظر برسه. امکان سفارش چاپ بروشور با این توضیحات وجود داره؟

  • درود در صورت امکان چاپ دیجیتال بروشور، میتوان در تعداد کم و تیراژ پایین سفارش رو ثبت نمود؟

  • سلام من با بررسی نمونه بروشور درسی استودیو هنر در انتخاب این استودیو شک نکردم و سفارش خودم رو ثبت کردم. سپاس از مشاوران خوبتون

  • از نظر من محتوای بروشور خیلی اهمیت داره و معمولا طراحان این نکته رو فراموش میکنند.

  • سلام من خودم کار طراحی به صورت فریلنسینگ انجام میدم و همیشه برای پیدا کردن موضوع برای بروشور از کارها و نمونه کارهای خارجی استفاده میکنم.

  • سلام در نمونه کارهای انجام شده توسط شما نمونه بروشور علمی و نمونه بروشور آموزشی هم موجوده؟

  • سلام و وقت بخیر . جناب شما بروشور برای تبلیغ دبستان انجام دادید؟ ما احتیاج به چند نمونه کار و مدل بروشور برای مدرسه داریم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • وقت بخیر
    ما یک استارتاپ کوچک هستیم.
    خیلی نمیخوام هزینه کنم برای تبلیغات ام.
    یه طراحی بروشور ساده چقدر هزینه داره برام؟

  • سلام خسته نباشید.
    یه سوالی داشتم از خدمتتون
    از نظر شما بهترین نرم افزار طراحی بروشور کدوم نرم افزار هست؟
    سپاس از توجهتون

  • سلام.
    با عرض احترام
    در حوزه پزشکی فعال هستم.
    قیمت طراحی بروشور سه لت پزشکی و داروسازی نرخ اش چقدره؟

    • سلام، برای مشاهده تعرفه طراحی بروشور به بخش تعرفه ها مراجعه کنید.

    • سلام، وقت بخیر. برای مشاهده تعرفه طراحی بروشور به بخش تعرفه ها مراجعه کنید.

  • سلام جناب. ضمن خسته نباشید
    من در کلینیک فرهنگیان مسئول روابط عمومی اونجا هستم . میخواستم ببینم شما طراحی بروشور تبلیغاتی دندانپزشکی انجام میدید؟
    اگر انجام میدید نمونه ای هم دارید من ببینم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *