چگونه کاتالوگ درست کنیم؟ ( آموزش طراحی کاتالوگ در ورد )

 چگونه کاتالوگ درست کنیم؟ ( آموزش طراحی کاتالوگ در ورد )

« چگونه کاتالوگ درست کنیم؟ » این یکی از پرتکرارترین سوالاتی که معمولاً مشتریان ما در مورد فرآیند طراحی کاتالوگ ها از ما می پرسند. بنابراین خواستیم تا حدی نیاز کسانی را که نیاز به بروشورهای ابتدایی دارند را برطرف کنیم. بنابراین برای آموزش طراحی با ما همراه باشید:

نرم افزار های طراحی کاتالوگ

چه در حال طراحی یک کاتالوگ برای استفاده تبلیغاتی باشید یا یک نوع دفترچه راهنمای آموزشی، دو نرم افزار کلیدی وجود دارد که ممکن است برای طراحی بروشورهای و کاتالوگ های خودتان از آنها استفاده کنید:

  1. Adobe InDesign
  2. مایکروسافت ورد

هر چند برای یک طراح گرافیک حرفه ای، نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که متناسب با نیاز هر پروژه متغیر است. اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از نرم افزارهای یاد شده صرفا برای طراحی بروشورهایی کاربرد دارند که نیازی به طراحی حرفه ای نداشته باشند بروشورهایی که یا کاربرد تجاری ندارند و یا صرفا به منظور سرگرمی انجام میشوند.

همچنین بخوانید: سفارش طراحی کاتالوگ حرفه ای

حالا با در نظر گرفتن نکات یاد شده باید بدانید که هر دو نرم افزار یاد شده مزایا و معایب خود را برای طراحی کاتالوگ ها دارند. با این حال، اگر می‌خواهید بفهمید چگونه به تنهایی یک کاتالوگ طراحی کنید، استفاده از یکی از این برنامه‌ها برای شما مفید خواهد بود.

چگونه یک کاتالوگ درست کنم؟

به طور کلی در طراحی یک کاتالوگ اولین کاری که انجام میشود، آماده سازی محتواست. محتوا شامل متن، تصویر و نمودارها است. حالا که محتوا را آماده کردید نوبت به انتخاب نوع چاپ، کاغذ و صحافی می شود. پس از آن می توانید از یکی از طرح های آماده کاتالوگ که در سایت freepick  وجود دارد استفاده کنید و محتوای خود را با استفاده از یکی از نرم افزارهای یاد شده در آنها جایگزاری کنید.

این ساده ترین روشی است که می توان برای ساختن یک کاتالوگ تجاری یا غیر تجاری به کار برد. که البته نیازمند آن است تا آشنایی اولیه را با نرم افزارهای یاد شده داشته باشید.

چگونه یک کاتالوگ درست کنم؟

دو برنامه برای طراحی کاتالوگ شما

معمولاً افراد تازه کار یکی از این دو برنامه را برای طراحی و صفحه‌آرایی کاتالوگ استفاده می‌کنند:

مایکروسافت ورد

یا:

Adobe InDesign

پیچیدگی طراحی صفحات و همچنین آشنایی شما با هر برنامه تعیین می کند که کدام یک را انتخاب کنید. بنابراین اگر کار کردن با نرم افزارهای یاد شده را بلد نیستید بهتر است ابتدا اقدام به فراگیری آنها کنید. از آنجایی که Word به عنوان یک برنامه پردازش کلمه ایجاد شده است، نرم افزار مناسبی برای طراحی کاتالوگ به نظر نمی رسد چرا که ابزارهای زیادی برای طراحی های پیچیده ندارد.

شما با استفاده از این نرم افزار میتوانید شکل های ساده را ترسیم نمایید و تصاویر را به داخل صفحات کاتالوگ impor نمایید. همچنین این نرم افزار از کانال CMYK پشتیبانی نمیکند و امکان خروجی تصاویر با کیفیت 300 DPI را ندارد. با این حال برای پروژه های ساده یا طراحان کم تجربه مورد استفاده قرار می گیرد!

برای طراحان با تجربه بیشتر، بهتر است تا از نرم افزارهای تخصصی تر مانند indesign  adobe استفاده شود. همچنین اگر به دنبال برنامه‌های دیگری با توانایی‌های مشابه InDesign هستید، می توانید به نرم افزارهای دیگری مانند adobe photoshop,adobe Illastrator و Canva نیز داشته باشید.

برای طراحی کاتالوگ خود با ما تماس بگیرید!

اگر طراحی کاتالوگ حرفه ای نیاز دارید که البته مایکروسافت ورد نتوانست به شما کمک کند و تجربه کار با نرم افزار Indesign را نیز ندارید، با کارشناسان ما در آریا هنر امروز صحبت کنید. ما طراحان حرفه ای بسیاری داریم که به نظرات شما گوش می دهند و آن را زنده می کنند. طراحان ما در تمام مراحل با شما همکاری خواهند کرد تا رویای شما را به واقعیت تبدیل کنند!

پس از اتمام طراحی کاتالوگ ها، صفحه چاپ کاتالوگ ما را بررسی کنید تا کاتالوگ خود را چاپ کنید. با داشتن یک چاپخانه حرفه ای که کاتالوگ شما را چاپ می کند، خود را از دردسر کامل کردن رنگ ها، صحافی، انتخاب نوع چاپ و برش کتابچه نجات دهید!

بعد از آنکه پروژه طراحی خود را با پایان بردید می توانید برای چاپ آن روی ما حساب کنید. ما فایل طراحی شما را بررسی کرده و پس از رفع نواقص احتمالی، آن را فوراً چاپ خواهیم کرد. برای این کار با شماره 66570035 و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *