7 دلیل برای اینکه چرا باید کاتالوگ بازاریابی چاپ کنید؟

7 دلیل برای اینکه چرا باید کاتالوگ بازاریابی چاپ کنید؟

7 دلیل برای اینکه چرا باید کاتالوگ بازاریابی چاپ کنید؟

کاتالوگ بازاریابی یکی از مهمترین ابزارهای فروش و مارکتینگ به شمار می رود. این روزها از شرکت های بزرگ گرفته تا خرده فروش ها همگی از کاتالوگ بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای فروش و بازاریابی استفاده میکنند. بنابراین اگر هنوز فکر میکنید چاپ کاتالوگ بازاریابی برایتان گران تمام میشود؛ بهتر است تا با ما همراه باشید تا با برخی از دلایل چاپ یک کاتالوگ گلاسه با کیفیت آشنا شوید.

تاریخچه کاتالوگ بازاریابی

اولین کاتالوگ بازاریابی خرده فروشی در ایالات متحده در سال 1845 منتشر شد. اما تنها 100 سال بعد بود که چاپ کاتالوگ ها شروع به افزایش محبوبیت کردند. برای سه تا چهار دهه بعد، کاتالوگ بازاریابی محصولات به یک ابزار بازاریابی مهم برای اکثر خرده فروشان بزرگ تبدیل شد.

همچنین بخوانید: سفارش چاپ کاتالوگ حرفه ای

از اوایل دهه 1990، کاتالوگ های بازاریابی وارد دوره افول شدند. خرده فروشان هنوز آنها را منتشر می کردند، اما مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برای خرید خرده فروشی به اینترنت روی آوردند. به جای ورق زدن صفحه به صفحه برای یافتن آنچه می‌خواهند بخرند، مصرف‌کنندگان فقط باید چند کلمه کلیدی را تایپ کنند تا تمام اطلاعات محصول فوراً در مقابل آنها نمایش داده شود. این روزها، مصرف‌کنندگان می‌توانند به نظرات مشتریان، مقایسه‌های قیمت، گزینه‌های حمل و نقل و موارد دیگر را تنها با چند کلیک دسترسی داشته باشند.

7 دلیل برای اینکه چرا باید کاتالوگ بازاریابی چاپ کنید؟

با گذشت زمان، متخصصان بازاریابی متوجه شدند که کاتالوگ ها هنوز نقش مهمی در دنیای بازاریابی دیجیتال امروزی دارند. کاتالوگ ها شروع به بازگشت کردند و بار دیگر تعداد زیادی از مصرف کنندگان مشتاقانه منتظر دریافت کاتالوگ ها از طریق پست از خرده فروشان مورد علاقه خود هستند. اگر یک کسب و کار خرده فروشی دارید، به همین دلیل است که باید یک کاتالوگ چاپی داشته باشید.

تاریخچه کاتالوگ بازاریابی

1- کاتالوگ ها بر تصمیمات خرید توسط مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد

کاتالوگ ها اغلب تأثیر قوی تری بر تصمیمات خرید نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا وب سایت ها دارند. در واقع، نزدیک به 75٪ از افرادی که توسط خدمات پستی ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که کاتالوگ ها آنها را بیشتر به محصولات خرده فروش علاقه مند می کند. بیش از هشت نفر از 10 نفر گفتند که یک مورد را پس از دیدن آن در کاتالوگ خریداری کرده اند.

یکی از دلایل مفید بودن کاتالوگ ها این است که با مخاطب کنش فعال دارند. کاتالوگ بازاریابی ملموس تر از نگاه کردن به صفحه کامپیوتر است. اگر کاتالوگ خوبی چاپ کرده باشید قطعا مخاطب خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد. و موفق خواهید شد تا حس تصمیم گیری برای خرید را در مخاطب ایجاد کنید.

2- کانال های خرید در حال افزایش است

خریداران امروزی کانال‌های خرید زیادی دارند – فروشگاه‌های آجر و ملات، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و تلفن. کاتالوگ ها با ایجاد آگاهی و معرفی ایده های جدید، مصرف کنندگان را برای خرید از طریق کانال های دیگر تشویق می کنند. زمانی که به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی چند کاناله برای هدایت مشتریان به سایت‌های تجارت الکترونیکی برای انجام خرید استفاده می‌شوند، بیشترین موفقیت را دارند.

3- کاتالوگ ها ابزارهای عالی بازاریابی هستند

از زمان طلوع بشریت، مردم از طریق داستان‌ها درگیر شده‌اند، و بازاریابی محتوا تماماً در مورد داستان‌گویی برای جذب و حفظ مشتریان است. کاتالوگ ها علاوه بر آموزش به مردم در مورد محصولات شما، به شما امکان می دهند از داستان ها و تصاویر برای بردن خوانندگان به سفر استفاده کنید. ارائه محصولات شما به این شیوه تأثیر قدرتمندی بر مصرف کنندگان دارد که آنها را در سطح احساسی به برند شما متصل می کند.

4- مردم عاشق کاتالوگ ها هستند

اجازه بدهید تعارف را کنار بگزاریم، تقریبا تمام مشتریان شما علی رقم اینکه نسلی فن‌آور هستند، عاشق دریافت کاتالوگ های بازاریابی نیز هستند. تا حدودی به این دلیل که آنها احساس می کنند با رسانه های دیجیتال غرق شده اندو البته اینکه محتوای بصری حواس آنها را تحریک میکند.

5- رسانه های فیزیکی واکنش عاطفی قوی تری ایجاد می کنند

به عنوان انسان، ما به شدت به بینایی متکی هستیم و اما لمس کردن انسانی ترین حواس است. کاتالوگ ها چندین حواس را به طور همزمان تحریک می کنند. آنها همچنین به مصرف کنندگان این فرصت را می دهند که سرعت خود را کاهش دهند و به خود اجازه دهند از طریق تصاویر و داستان ها منتقل شوند. این فرآیند احساسات و خاطرات مثبتی را ایجاد می کند که با محصولات موجود در کاتالوگ مرتبط می شود.

همچنین بخوانید: صفر تا صد راهنمای سفارش کاتالوگ

6- کاتالوگ ها از یک کمپین بازاریابی چند کاناله برای چاپ و دیجیتال پشتیبانی می کنند

در دنیای امروز، بازاریابی موثر پیام های ثابتی را از طریق کانال های چاپی و دیجیتالی ارائه می دهد. کاتالوگ ها یک پلت فرم فیزیکی موثر برای فناوری های دیجیتال مانند کد QR و… نیز هستند. درگیر کردن مصرف کنندگان با تجربیات تعاملی که آنها را به سمت وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی و سایر رسانه های دیجیتال سوق می دهد نیز میتواند در افزایش میزان فروش موثر باشد.

کاتالوگ ها از یک کمپین بازاریابی چند کاناله برای چاپ و دیجیتال پشتیبانی می کنند

7- کاتالوگ ها عمل می کنند

در نهایت، معیار سنجش میزان موفقیت تمام روش های بازاریابی به یک چیز خلاصه می شود: آیا آنها باعث افزایش فروش شده اند یا نه؟ با کاتالوگ بازاریابی؛ پاسخ مثبت است! نظرسنجی USPS همچنین نشان داد که کاتالوگ‌های بازاریابی، یادآوری بهتری را در دوره‌های طولانی‌تر، و ارتباطات عاطفی عمیق‌تری ایجاد می‌کنند.

نکاتی برای چاپ یک کاتالوگ بازاریابی موفق

در حال حاضر، شما شروع به ارزیابی بازاریابی با کاتالوگ کرده اید. در اینجا چند نکته برای چاپ یک کاتالوگ بازاریابی موفق آورده شده است.

1- مشتریان خود را بشناسید

با جمع آوری داده های جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، درآمد و علایق شروع کنید. سپس، یاد بگیرید که مخاطبان شما هنگام خرید و استفاده از محصولات شما به دنبال چه چیزی هستند و چرا آنها محصولات شما را نسبت به محصولات رقبای شما انتخاب می کنند.

2- برای بازار هدف خود طراحی کنید

کاتالوگ های چاپی زمانی بهترین عملکرد را دارند که با توجه به مخاطب هدف شما طراحی شوند. از داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول تجزیه و تحلیل بازار برای انتخاب رنگ‌ها، گرافیک، زبان، لحن صدا و سایر عناصر طراحی که با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند، استفاده کنید.

3- محبوب ترین فروشندگان خود را برجسته کنید

محصولاتی را که بیشترین محبوبیت را در بازار هدف شما دارند، شناسایی کنید، سپس کاتالوگ خود را بر روی آن موارد متمرکز کنید. جلدهای رو و پشت و صفحه اول بیشترین تأثیر را بر روی خوانندگان دارند، بنابراین مطمئن شوید که اقلام پرفروش خود را در آن صفحات قرار دهید. هنگام طراحی صفحات برای تبدیل علاقه به فروش، به توضیحات محصول، قیمت و سایر اطلاعات مرتبط از دیدگاه خریداران نگاه کنید.

4- از چاپ با کیفیت بالا استفاده کنید

حتی بهترین کاتالوگ های طراحی شده نیز می توانند تاثیر خود را با چاپ با کیفیت پایین از دست بدهند. استفاده از یک چاپگر معتبر با سابقه چاپ با کیفیت و چاپ خدمات مشتری عالی، تضمین می کند که کاتالوگ شما برند شما را به شیوه ای که می خواهید نشان می دهد. اگر برای اولین بار است که یک کاتالوگ را چاپ می کنید، مطمئن شوید که از تجربه یک مجموعه معتبر برای کمک در مشاوره برای انتخاب بهترین اندازه و کیفیت کاغذ، صحافی و سایر عناصر چاپ برای کاتالوگ بازاریابی خود استفاده کرده اید.

چاپ کاتالوگ حرفه ای در موسسه آریا هنر امروز

موسسه فرهنگی هنری آریا هنر امروز به عنوان یک شرکت تبلیغاتی معتبر در زمینه چاپ کاتالوگ بازاریابی میتواند بعنوان مشاوری امین و حرفه ای در خدمت شما باشد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و استعلام قیمت برای چاپ کاتالوگ بازاریابی با شماره تلفن 66570035 از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

بهترین زمان توزیع کاتالوگ بازاریابی

یکی از مهمترین عناصر در کاتالوگ بازاریابی این است که چه زمانی، کجا و چگونه آن را توزیع کنید.

توزیع در نمایشگاه های تخصصی یکی از مطمین ترین شیوه های توزیع کاتالوگ های بازاریابی است. همچنین شما می توانید با هر خرید یک کاتالوگ بدهید. این شامل خرید آنلاین و خرید در فروشگاه می شود. به مشتریان اطلاع دهید که می توانند برای دریافت کاتالوگ شما اقدام کنند.

به خاطر داشته باشید که در دنیای بازاریابی امروزی، چاپ و دیجیتال با هم رقابت نمی کنند. در عوض، بازاریابی موثر از نقاط قوت هر رسانه برای تقویت رسانه دیگر استفاده می کند. کاتالوگ بازاریابی چاپی ابزار قدرتمندی برای تقویت وب سایت شما و هدایت مشتریان به سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال و افزایش فروش است.

منبع: https://www.printivity.com/insights/2019/08/05/7-reasons-why-you-should-print-product-catalogs/

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *