نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

در این مقاله می خواهم در مورد نرم افزارهای طراحی کاتالوگ کمی توضیح بدهم. اگر شما هم به دنبال توضیحاتی کامل در این مورد هستید با من همراه باشید. نرم افزارهای طراحی کاتالوگ (گرافیک) عمدتا به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

1- نرم افزارهای رستر

2- نرم افزارهای برداری


نرم افزارهای طراحی کاتالوگ
نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

برای سفارش چاپ جعبه کلیک نمایید


نرم افزارهای رستر

نرم افزار های رستر مانند ادوبی فتوشاپ و ادوبی لایت روم؛ غالبا در ویرایش رنگ و نور و ادیت تصاویر مورد استفاده قرار گرفته می شوند؛ البته طراحان گرافیک در طراحی کاتالوگ ها هم از آنها کمک می گیرند. اما اینکه بخواهید کاتالوگ های خود را در نرم افزاری مانند فتوشاپ طراحی کنید ؛ مانند این است که بخواهید با آچار فرانسه یک پیچ را باز کنید، موفق می شوید ؛ اما به سختی !

برای مثال نرم افزار فتوشاپ قابلیت صفحات متوالی در یک فایل را ندارد. قابلیت مستر پیج را ندارد و هیچ ابزار مناسبی برای قراردادن شماره صفحات در کاتالوگ ها و کتاب ها در نظر گرفته نشده است. بنابراین زحمت انجام تمام این کارها را خودتان و بصورت دستی باید متحمل شوید. به شکل هایی که در این گونه نرم افزارها ایجاد میشود ایمیج می گویند.


بیشتر بخوانید ||| طراحی کاتالوگ بصورت دیجیتال


نرم افزارهای برداری و متنی – صفحه آرایی

اما دسته دوم نرم افزارهای برداری هستند که برای اجرا و طراحی فایل ها بصورت وکتور از آنها استفاده می شود. نرم افزارهایی مانند کورل، ایلاستریتور و… به شکل هایی که در این نرم افزارها ایجاد می شود آبجکت گفته می شود. مهمترین ویژگی این دسته از نرم افزارها این است که با کوچک و بزرگ کردن ابعاد آبکت ها هیچ تغییری در کیفیت چاپی آنها به وجود نمی آید. بنابراین برای طراحی پوسترها و کاتالوگ ها گزینه بسیار مناسبی به حساب می آیند.


نرم افزارهای صفحه آرایی

نرم افزارهای صفحه آرایی نیز در شاخه نرم افزارهای برداری قرار می گیرند. از جمله این نرم افزارها می توان به ایندیزاین indesign، پیج میکر page maker و کوارک quark اشاره کرد. در این نرم افزارها به راحتی می توانید گرید اولیه را تعریف کنید، استایل تیترها و متن ها را هر تعداد که بخواهید ایجاد نمایید، شماره صفحات را بصورت اتوماتیک وارد کنید و بسیاری قابلیت های دیگر که

طراحی کاتالوگ در این دیزاین
طراحی کاتالوگ در این دیزاین

در طراحی کاتالوگ ها، صفحه بندی مجلات و کتابها موارد استفاده فراوانی دارند. اما مهمترین ویژگی این نرم افزارها این است که شما با چند کلیک ساده می توانید ابعاد صفحات، استایل نوشته ها، رنگ ها و … را یکجا و بدون زحمت زیاد تغییر دهید. این قابلیت را دست کم نگیرید و همیشه یادتان باشد فقط مبتدی ها و غیر حرفه ای ها از فتوشاپ برای طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور استفاده می کنند.


نمونه کارهای ما را ببینید : طراحی کاتالوگ


امروز را از دست ندهید …

تلفن سفارشات و مشاوره:۶۶۵۷۰۰۳۵

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *