محاسبه قیمت کاتالوگ چاپی چگونه انجام می‌شود؟ { به زبان ساده }

محاسبه قیمت کاتالوگ چاپی چگونه انجام می‌شود؟ { به زبان ساده }

محاسبه قیمت کاتالوگ چاپی به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به مهمترین موارد آن اشاره خواهم کرد. دانستن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا پیش از آنکه سفارش چاپ کاتالوگ خودتان را ثبت کنید، اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید. تعداد صفحات کاتالوگ چاپی، تیراژ چاپ، ابعاد، نوع و ضخامت کاغذ صفحات داخلی و جلد، خدمات پس از چاپ و در نهایت نوع صحافی می‌تواند در قیمت نهایی کاتالوگ تاثیر گذار باشند.

دنیای کاتالوگ‌ها، دنیایی پر از رنگ، طرح و اطلاعات جذاب است. هر کاتالوگ، گویی سفری به دل دنیای یک محصول یا خدمت است و مخاطب را با ظرافت‌ها و ویژگی‌های آن آشنا می‌کند. اما در کنار این جذابیت‌ها، دغدغه‌ای نیز وجود دارد: قیمت کاتالوگ چقدر است؟

عوامل متعددی بر قیمت این راهنمای ارزشمند تاثیرگذارند. ابعاد و تعداد صفحات، مانند بوم نقاشی، هرچه بزرگتر و پُرتر باشند، هزینه‌ای بیشتر طلب می‌کنند. جنس کاغذ و روکش، حکم رنگ و لعاب تابلو را دارند و هرچه مرغوب‌تر و زیباتر، قیمتی بالاتر دارند. تعداد رنگ‌ها، مانند تنوع رنگ در نقاشی، دنیای کاتالوگ را شاداب‌تر می‌کنند، اما به قیمت آن نیز می‌افزایند.

تیراژ، مانند تعداد تماشاگران یک نمایش، هرچه بیشتر باشد، هزینه هر بلیط (یعنی هر نسخه کاتالوگ) را پایین‌تر می‌آورد. صحافی، حکم قاب تابلو را دارد و هرچه زیباتر و محکم‌تر، قیمتی بیشتر دارد. و در نهایت، خدمات جانبی مانند طراحی، عکاسی و ویرایش متن، حکم قلم‌مو و مهارت نقاش را دارند و به ارزش نهایی اثر می‌افزایند.

برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک کنید

بنر سفارش چاپ کاتالوگ

محاسبه قیمت کاتالوگ
محاسبه قیمت کاتالوگ

اما اگر بخواهم لیستی ثانویه از عوامل هم در اختیار شما قرار دهم؛ مواردی نظیر مقدار مصرف مرکب، مدت زمان اجرای پروژه، وسعت استفاده از یووی موضعی و افکت طلاکوب نیز می‌تواند موثر باشند.

عوامل موثر در محاسبه قیمت کاتالوگ

کاتالوگ حکم ویترینِ تصویری و مکتوبی را دارد که به شما امکان می‌دهد به بهترین شکل، محصولات و خدماتتان را به مشتریان معرفی کنید. این ابزارِ قدرتمند بازاریابی، در قالب یک کتابچه یا دفترچه، اطلاعات کاملی از جمله عکس، توضیحات، مشخصات فنی، قیمت و سایر جزئیات را به مخاطب ارائه می‌دهد و او را در مسیر انتخاب و خرید یاری می‌کند.

محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ

تعداد چاپ کاتالوگ

طبیعتا هر چقدر تیراژ چاپ کاتالوگ را افزایش دهید، بر مجموع قیمت نهایی آن افزوده خواهد شد. اما خبر خوب این است که در محاسبه قیمت کاتالوگ با شیوه افست هر چه بر تعداد سفارش چاپ این محصول اضافه کنید از قیمت واحد آنها کاسته خواهد شد.

اگر هنوز در مورد محاسبه قیمت کاتالوگ هایتان مردد هستید، بهتر است تعداد سفارشات خود را کاهش دهید و یا ابعاد آن را کوچکتر کنید. یا شاید بهتر باشد با کارشناسان ما مشورت کنید.

 

برای سفارش طراحی کاتالوگ کلیک کنید

بنر سفارش طراحی کاتالوگ

کاغذ چاپ کاتالوگ

نوع کاغذ چاپ کاتالوگ شما می‌کنید تأثیر زیادی در محاسبه قیمت کاتالوگ شما دارد.

کاغذ گلاسه ضخیم با گراماژ بالا برای چاپ جلد کاتالوگ شما مهم است. شما می‌خواهید برای مدت طولانی جلدهای شما عالی به نظر برسند. یک پوشش سنگین روی جلد کاتالوگ مانند سلفون مات، دوام کاتالوگ شما را به حداکثر می رساند و به شما فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط پیام می دهد. بنابراین از کاغذهای ضخیم برای چاپ جلد کاتالوگ خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب کاغذ چاپ کاتالوگ و بروشور

تعداد صفحات کاتالوگ

طراحی صفحات داخلی هم در دستمزد طراحی و هم در قیمت چاپ تاثیر بسزایی در قیمت کاتالوگ شما دارد.

تعداد صفحه در نهایت بر میزان استفاده از کاغذ در پروژه شما تأثیر می‌گذارد به همین دلیل افزایش حتی کمی صفحات می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت نهایی سفارش شما داشته باشد. بر این اساس هرچه تعداد صفحات کاتالوگ شما بیشتر باشد باید هزینه بیشتری برای چاپ آنها پرداخت کنید.

صحافی کاتالوگ

چگونگی انتخاب صحافی کاتالوگ تأثیر زیادی در قیمت تمام شده برای شما دارد.

صحافی منگنه ابتدایی‌ترین نوع صحافی است و همچنین رایج ترین آن است. این روش اساساً دسته ای از صفحات را با مفتول به هم متصل می کند. همچنین گزینه هایی از قبیل صحافی چسب گرم و جلدسازی برای چاپ کاتالوگ ها وجود دارد که از چسب برای صحافی استفاده می کنند. گزینه صحافی چسب گرم و جلدسازی هزینه بیشتری دارد. صحافی چسب گرم و جلدسازی گاها همراه با دوخت میشود که از استحکام بیشتری برخوردار است. 

محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ

ابعاد چاپ کاتالوگ

اندازه کاتالوگ چاپی شما تاثیر مستقیمی بر میزان کاغذ مصرفی می گزارد و به همین نسبت در محاسبه قیمت کاتالوگ چاپی تاثیرگزار است.

بر این اساس هرچه ابعاد چاپ کاتالوگ کوچکتر باشند، کاغذ کمتری مصرف می کنند و بالطبع هزینه چاپ تمام شده کمتری خواهد داشت.

A4: این سایز محبوب‌ترین انتخاب برای چاپ کاتالوگ است. ابعاد A4 (297 × 210 میلی‌متر) برای کاتالوگ‌های عمومی و تخصصی با محتوای متوسط مناسب است.

قیمت کاتالوگ چقدر است؟

حالا که با چند و چون نحوه محاسبه قیمت کاتالوگ آشنا شدید باید بدانید که بسته به تمام مشخصات ذکر شده، هزینه چاپ کاتالوگ آ4 شما به صورت افست رنگی در تیراژ 1000 عدد و تعداد صفحات دوازده؛ از 17 میلیون تومان شروع می شود به بالا.

در محاسبه قیمت کاتالوگ چاپی بصورت دیجیتال رنگی هم با مشخصات بالا برای تیراژ 30 عدد، از 2 میلیون تومان شروع میشود به بالا. حالا که حدود قیمت کاتالوگ چاپی و اصطلاحا مزنه بازار را پیدا کردید، در ادامه چند راهکار مفید برای کاهش هزینه قیمت کاتالوگ چاپی را با شما در میان خواهم گذاشت.

 

راهکارهای صرفه‌جویی و کاهش قیمت کاتالوگ

  • تیراژ کاتالوگ؛ هر چه کاتالوگ بیشتری چاپ کنید، قیمت تمام شده کمتری خواهید داشت.
  • ابعاد کاتالوگ؛ از ابعاد استاندارد استفاده کنید که پرت کاغذ را به حداقل می رساند.

ابعاد استاندارد مانند آ4 – آ5 – B4 و … هستند. ابعاد استاندارد بر اساس کاغذهای رایج در بازار تولید می شوند و به خاطر همین همیشه در محاسبه قیمت کاتالوگ های چاپی ارجحیت دارند.

  • تعداد صفحات کاتالوگ؛ تعداد صفحات کاتالوگ های آ4 و آ5 بهتر است مضرب عدد 8 باشند. برای مثال: 8 صفحه یا 16 صفحه، یا 24 صفحه و …

این کار باعث می‌شود تا در هزینه چاپ و صحافی و زینک صرفه‌جویی چشم‌گیری اتفاق بیافتد. فراموش نکنید که کاتالوگ با صفحات بیشتر طبیعتاً گران‌تر هستند.

  • یووی موضعی؛ برای پوشش‌های موضعی استفاده می‌شود.

اگر از یووی موضعی استفاده می‌کنید باید بدانید که در صورت استفاده از این افکت چاپی بصورت وسیع باید هزینه بیشتری برای یووی پرداخت کنید.

  • گراماژ مناسبی را برای چاپ کاتالوگ ها استفاده کنید.

استفاده از گراماژ 150 گرم به جای 170 گرم و 250 گرم به جای 300 گرم میتواند در کاهش قیمت کاتالوگ چاپی تاثیر گزار باشد.

  • کاتالوگ های رنگی؛ از کاتالوگ های سیاه و سفید گرانتر هستند. استفاده از رنگ پنتون هم میتواند قیمت کاتالوگ شما را افزایش دهد.
  • نوع کاغذ؛ انواع مختلفی از کاغذهای تحریر و گلاسه برای چاپ کاتالوگ ها وجود دارند. کاغذهای تحریر از گلاسه ارزانتر هستند.
  • صحافی؛ از صحافی مناسب استفاده کنید. انواع صحافی منگنه، چسب گرم و دوخت وجود دارند که در تعیین قیمت کاتالوگ مهم هستند.

همچنین می‌توانید با چاپخانه‌های مختلف مقایسه قیمت کنید تا بهترین قیمت را پیدا کنید.

برای اطلاع از تعرفه طراحی کاتالوگ اینجا کلیک کنید

علاوه بر قیمت، هنگام انتخاب چاپخانه برای چاپ کاتالوگ خود، باید به موارد زیر نیز توجه کنید:

  • کیفیت چاپ: مطمئن شوید که چاپخانه از تجهیزات چاپ با کیفیت بالا استفاده می‌کند.
  • خدمات مشتری: مطمئن شوید که چاپخانه خدمات مشتری خوبی ارائه می‌دهد و به سوالات شما به طور کامل پاسخ می‌دهد.
  • زمان تحویل: مطمئن شوید که چاپخانه می‌تواند کاتالوگ شما را در زمان مورد نظر شما تحویل دهد.

با در نظر گرفتن تمام این عوامل، می‌توانید چاپخانه‌ای را پیدا کنید که کاتالوگ چاپی با کیفیت بالا را با قیمتی مناسب به شما ارائه دهد.

آریا هنر امروز با در اختیار داشتن چاپخانه و سیستم صحافی مجهز آماده است تا بالاترین کیفیت چاپ کاتالوگ را در سریعترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهد.

با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده نمایید.

66570035

https://www.flyeralarm.com/nl/

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاورهواتس اپتلگرام