صفر تا صد راهنمای سفارش کاتالوگ

صفر تا صد راهنمای سفارش کاتالوگ

تبلیغات به وسیله کاتالوگ بخش بزرگی از فروش کسب و کارها در شرکت های بزرگ و متوسط به شمار می رود. پیش از شروع هر مطلبی باید بدانیم که چه کسانی به کاتالوگ نیاز پیدا میکنند. سفارش چاپ کاتالوگ بیشتر مناسب شرکت های متوسط و بزرگ است. برای مثال خرده فروش ها و کسانی که مدل کسب و کار آنها B to C است؛ برای عرضه محصولات خود نیازی به خرید کاتالوگ ندارند.

بر عکس تولید کنندگان یا عمده فروشان نیاز دارند تا با ارائه کاتالوگ لیستی از محصولات بیشمار خود را در معرض انتخاب مخاطب قرار دهند بنابراین نیاز به راهنمای سفارش آنها خواهند داشت. شرکت های خدماتی و بازرگانی نیز از جمله مخاطبین اصلی چاپ کاتالوگ در تهران به شمار می روند. اجازه بدهید خیالتان را در ابتدای کار راحت کنم که هیچ رازی در میان نیست، و شما برای سفارش چاپ کاتالوگ فقط باید چند اصل ساده را رعایت کنید و تمام !پس در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت، کیفیت طراحی، خوش قولی، باتجربه بودن و داشتن تعداد زیادی از پروژه های موفق؛ همگی از مهمترین مواردی هستند که باید هنگام سفارش کاتالوگ به آنها توجه نمایید. اما برای شروع به ابعاد آنها می پردازیم. حتی مشاغل کوچکتر نیز می توانند با رعایت چند نکته ساده در سفارش آن از این روش بازاریابی بهره ببرند. این محصول نه تنها باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، بلکه باید به درستی صحافی شود، ورق زدن آن آسان باشد و با اطلاعات مفیدی طراحی شود.


6 نکته کلیدی در کاتالوگ ها


ابتدا باید مهم ترین موارد را به صورت چک لیست تهیه کنید:

نمونه کارها

نمونه طراحی های کاتالوگ شرکت هایی که پیدا کرده اید را بررسی کنید؛ کدامشان با سلیقه و زمینه فعالیت شما سازگاری بیشتری دارد ؟ (این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است طراح های متعددی در طول زمان به عنوان کارمند در آن مجموعه فعالیت کرده باشند و ممکن است که شما نمونه هایی را انتخاب کرده باشید که طراح آن دیگر با آن مجموعه همکاری نمی کند. بنابراین همواره از مشاورین شرکت بپرسید که آیا هنوز طراح فلان کاتالوگ با مجموعه شما همکاری دارد یا خیر ؟)

قیمت

شرکت های مختلف تعرفه های متفاوتی را متناسب با کیفیت؛ ارائه می دهند. من نباید به شما توصیه کنم که گران ترین آنها را انتخاب کنید اما به عنوان یک متخصص باید به شما بگویم که لزوما ارزانترین قیمت ها ؛ بهترین آنها نیست. شما باید بتوانید حد متعادلی بین بودجه خودتان و استعلام های دریافتی برقرار نمایید. و البته کیفیت های طراحی و سفارش بروشورهای آنها را نیز در نظر داشته باشید.


در کل شما باید به ویژگی های زیر توجه کنید:

  • تولید محتوا
  • طراحی
  • کیفیت چاپ
  • ابعاد
  • جنس کاغذ
  • پوشش

یک شرکت چاپی انتخاب کنید

یافتن یک شرکت چاپی معتبر و قابل اعتماد شاید اولین و اساسی ترین مرحله در راهنمای تولید آنها می باشد. یافتن شرکتی مهم است که نه تنها تجربه تولید نوع کاتالوگ مورد نیاز تجارت شما را داشته باشد، بلکه به ارائه خدمات با کیفیت سریع نیز شهرت داشته باشد.


برای سفارش چاپ ست اداری کلیک کنید


آماده باشید – چاپگر خود را بشناسید

مهم این است باتوجه به راهنمای ساخت آنها قبل از مراجعه به یک چاپخانه آماده باشید. این نکته را باید بدانید که به چه تعداد کاتالوگ نیاز دارید، تعداد صفحات مورد نظر و اندازه ای که مناسب کاتالوگ شما باشد را از قبل انتخاب کنید. از دیگر عواملی که قبل از مراجعه به یک چاپخانه باید در نظر گرفت می توان به انتخاب تم رنگ، نوع کاغذ و البته محتوا اشاره کرد. همیشه قبل از سفارش بروشور و کاتالوگ، اطلاعات موجود در آن را دو بار بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام محتوا دقیق است و تمام اطلاعات لازم برای خرید محصول در اختیار مشتریان قرار گرفته است. در حالی که شرکت چاپی منتخب شما گزینه های مختلفی را در مورد رنگ و نوع کاغذ در اختیار شما قرار می دهد، همیشه ایده خوبی است که پیش از این ایده مورد نظر خود را داشته باشید.


جلد کاتالوگ تعیین کننده ترین قسمت ماجراست !

ضرب المثل “کتاب را بر اساس جلد خود قضاوت نکن” در مورد تبلیغات کاتالوگ صادق نیست. مشتریان بالقوه بلافاصله از کسب و کار شما و محتوای یک کاتالوگ بر اساس جلد برداشت می کنند. طراحی و کیفیت کلی جلد کاتالوگ شما، استراتژی اصلی تبلیغات است که مشتریان بالقوه را جذب می کند، آنها را فریب می دهد تا کاتالوگ شما را انتخاب کنند و از طریق آن خرید کنند.

نوع کاغذ مورد استفاده برای چاپ جلد کاتالوگ باید ضخیم تر از آن باشد که در بدنه استفاده می شود. بعلاوه، برای جلب توجه مشتریان بالقوه، از رنگهای روشن تر روی جلد کاتالوگ استفاده می شود. حتی ممکن است بخواهید برای جلب توجه بیشتر، از پوشش سلفون براق استفاده کنید.


مطالب پیشنهادی: آموزش ساده ترین فورمول محاسبه ضخامت عطف کاتالوگ و کتاب { با مثال + فوت کوزه گری !}


صفحات داخلی 

صفحات داخلی یک کاتالوگ معمولاً روی یک کاغذ با وزن سبک تر از آنچه برای جلد استفاده می شود چاپ می شوند. با این حال، وزن کاغذی که برای صفحات داخلی انتخاب می کنید باید با توجه به تعداد صفحات و همچنین انواع محصولات ارائه شده تعیین شود.به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولات اصلی از نوع صنعتی را به فروش می رساند، احتمالاً می توانید با یک کاغذ سبک تر از این امر بگذرانید.

اگر در حال تبلیغ کالاهای سطح بالا، مانند جواهرات، مدها یا تزئینات منزل هستید، ممکن است بخواهید کاغذهای ضخیم تری را از نظر کیفیت مشابه آنچه برای جلد استفاده می شود، در نظر بگیرید. انتخاب رنگها معمولاً در صفحات داخلی نسبت به جلد ملایم تر است، اما در انتخاب رنگ باید نوع محصولات ارائه شده دوباره مورد توجه قرار گیرد.

با استفاده از فناوری چاپ افست، هزینه چاپ چهار رنگ کامل تقریباً مشابه 2-3 رنگ است. با این حال، برای محصولات سطح بالا، شما ممکن است شما بخواهید از رنگ پنجم یا سایر افکتهای چاپی برای جلب توجه مخاطبان خود قرار دهید.


صحافی درست را انتخاب کنید

نوع صحافی مورد استفاده عمدتاً مورد اولویت است، اگرچه باید به تعداد صفحات توجه شود. بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از صحافی منگنه در آنها استفاده کنند. صحافی چسب گرم، که شامل چسباندن پوشش کاتالوگ به عطف است، اغلب برای موارد کالاهای گران قیمت تر استفاده می شود.


برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک کنید


جلوگیری از تأخیرها

به منظور جلوگیری از تأخیر در تولید خود، اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات را زودتر از موعد در محل قرار داده اید و شرکت چاپگر انتخابی شما در مورد سفارش شما صریح است. ممکن است بخواهید برای ساخت حداقل دو هفته قبل از تاریخی که واقعاً به آن نیاز دارید، برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه کاتالوگ ها به موقع به دست شما خواهد رسید.


حالا نوبت به تولید است !!!

تصور کنید هزینه‌های زیادی را برای عکاسی از محصولات، طراحی کاتالوگ و طراحی بروشورها انجام داده‌اید و حالا نوبت به انتشار آنها رسیده است. چه می‌کنید؟  آیا به دنبال پایین‌ترین قیمت می‌گردید؟ ویا به دنبال بالاترین قیمت؟ راه حل چندان هم ساده نیست !اما چنانچه با مجموعه‌ای همکاری می‌کنید که تمام این خدمات را یکجا به شما ارائه میکند و یا از یک راهنمای این کار استفاده می کنید، جای نگرانی وجود ندارد.

مجموعه‌ای که ضمن برخورداری از دانش روز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با قیمتی مناسب و زمان‌بندی دقیق و ارائه ماکت نهایی پیش از چاپ، کیفیت مطلوبی از خدمات را به  شما ارائه می‌کند.«اســــتودیو هنر امـــــروز» به عنوان یک مشاور با نظارت دقیق بر تمام مراحل چاپ و خدمات پس از آن به شما کمک خواهد کرد تا با هزینه‌ای متعادل، کیفیتی درخور را به دست آورید.

اما اگر نمی‌دانید از کجا و چگونه باید شروع کنید؛  کافیست تا با شماره ۱۹ ۷۰ ۱۲ ۶۶  – ۶۶۵۷۰۰۳۵ تماس بگیرید تا بصورت رایگان از مشاوره در زمینه‌های مختلف از طراحی، عکاسی تا چاپ استفاده کنید.


بیشتر بخوانید ||| ۷ نکته مهم که قبل از تبلیغات باید بدانید


 چاپ افست

افست متداول‌ترین شیوه برای چاپ بروشورها، ست اداری و بسته‌بندی‌های مقوایی می‌باشد. این شیوه به علت برخورداری از سرعت و کیفیت بسیار بالا، محبوب‌ترین و پرکاربردترین شیوه چاپ به حساب می‌رود. از ویژگی‌های دیگر چاپ افست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر چه تیراژ بالاتر برود از قیمت نهایی کاسته خواهد شد !
  • کیفیت و دقت بسیار بالا .
  • مشابه سازی رنگ تا ۹۹% .
  • تنوع گسترده در نوع کاغذ .
  • تنوع گسترده در انواع پوشش‌های سلفونی و یووی و …
  • امکان استفاده از افکت‌هایی مانند: قالب خاص، طلاکوب یا نقره کوب، برجسته‌سازی، اکلیل و …

برای سفارش طراحی کاتالوگ کلیک کنید


 نوع دیجیتال

شیوه‌ی دیگری که برای چاپ بروشور و ست اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوع دیجیتال است. از ویژگی‌های چاپ دیجیتال که این روزها محبوبیت فراوانی پیدا کرده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرعت عمل بسیار بالا (در برخی موارد فقط یک روز)
  • مناسب برای چاپ در تیراژ پایین.
  • نمونه گیری بسیار سریع.
  • کیفیت و دقت خوب.
  • چاپ تا گراماژ ۳۰۰ گرم .
  • تنوع در متریال های مختلف.
  • قابلیت پوشش سلفون و لمینت.
  • قابلیت اعمال صحافی‌های متنوع (صحافی جلد سخت، صحافی منگنه، صحافی چسب گرم)

گارانتی کیفیت

گارانتی معتبر نیست وقتی که ما پشت آن نباشیم! هرچند مجموعه هنر امروز با اعمال نظارت دقیق بر مراحل اجرای چاپ و خدمات پس از چاپ امکان بروز اشتباهات و خطاهای انسانی را به حداقل رسانده است اما جهت اطمینان هرچه بیشتر مشتریان اقدام به راه اندازی سیستم گارانتی چاپ نموده است که موارد استفاده از آن به شرح زیر است:

  • خطای برش بیش از ۳ میلیمتر.
  • کسری بیش از ۱۰ درصد در تحویل کار.
  • اختلاف رنگ بیش از ۳۰% چاپ.
  • جابجایی قالب بیش از ۳ میلیمتر.
  • کوچکتر شدن کار بیش از ۵ میلیمتر از درخواست مشتری.
  • جابجایی در تولید رنگ ها.

در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده و یا سایر مواردی که موجب نارضایتی شما بوده در کار چاپی مشاهده می فرمایید با همکاران ما تماس بگیرید تا به سرعت شمار را در جریان ارزیابی و تعیین خسارت و مراحل پس از آن قرار دهند.


برای سفارش چاپ جعبه کلیک کنید


 وقت طلاست ؛ امروز را از دست ندهید !

تلفن سفارشات و مشاوره:

۶۶۵۷۰۰۳۵


نمونه کارهای بیشتری از ما ببینید: طراحی لوگو

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *