مهمترین نکات فروش در تبلیغات با کاتالوگ ها

مهمترین نکات فروش در تبلیغات با کاتالوگ ها

قبل از شروع تبلیغات با کاتالوگ بیشتر بدانید !

صرف نظر از اینکه بخواهید از تبلیغات چاپی استفاده کنید یا تبلیغات اینترنتی، می باید نکاتی را پیش از شروع کارتان مدنظر داشته باشید:

  1. برندتان را درست و کافی معرفی کنید.
  2. هدف خود را مشخص کنید و به صریح ترین شکل ممکن اهداف خودتان را تشریح کنید. ارائه اطلاعات کلی میتواند باعث سردرگمی مخاطبان شما بشود. فراموش نکنید که شما برای بالا بردن اطلاعات عمومی مخاطبانتان کاتالوگ چاپ نکرده اید، بلکه هدف شما فروش محصولاتتان است. پس باید در متن کاتالوگ هایتان به این موضوع اشاره کنید که چرا باید از شما خرید کنند.
  3. مخاطب شما کیست؟ اگر بیش از یک گروه مخاطب وجود داشته باشد، شاید بهتر باشد که چند کاتالوگ یا بروشور مختلف طراحی کنید.
  4. مشتری چگونه از این محصول یا خدمات استفاده خواهد کرد؟
  5. چه اطلاعاتی در متن باید لحاظ شود؟
  6. چه کسی متن شما را خواهد نوشت؟
  7. پیام چیست؟ آیا متن پیام تبلیغاتی متناسب با رسانه مورد نظر انتخاب شده است یا خیر؟

برای سفارش چاپ کاتالوگ کلیک نمایید


تبلیغات با کاتالوگ های دیجیتال

تبلیغات با کاتالوگ های دیجیتال میتواند قابلیت های منحصر بفردی را در اختیار شما قرار دهد. ارسال نامحدود برای مشتریان، قابلیت ویرایش و بروزرسانی اطلاعات به صورت روزمره و همیشگی از جمله این مزایا به شمار می روند.

کاتالوگ های دیجیتال اطلاعات شما را که شامل متن ها، تصاویر، لیست قیمت ها و جداول میشوند را بصورت یک فایل دیجیتالی که قالبا PDF هستند ارائه می کنند. مهمترین تفاوت کاتالوگ های دیجیتال با کاتالوگ های چاپی در نحوه تعامل مخاطبانتان با شماست.

کاتالوگ های دیجیتال علاوه بر اینکه حجم اطلاعات بسیار بیشتری را به نسبت کاتالوگ های چاپی میتوانند ارائه کنند؛ غالبا این قابلیت را دارند که بواسطه لینک ها نیز به وبسایت شما متصل شوند.


برای سفارش طراحی کاتالوگ کلیک نمایید


تبلیغات با کاتالوگ و بروشورهای چاپی

مهمترین مسئله در تبلیغات چاپی این است که اطلاعات را در رسانه مورد نظر منتشر کنید که متناسب با آن رسانه باشد.

چه در تبلیغات چاپی، چه در تبلیغات محیطی و چه در تبلیغات آنلاین در نظر گرفت این اصل میتواند کمک بسیار زیادی در موفقیت و یا عدم موفقیت تبلیغات شما داشته باشد.

تبلیغات با کاتالوگ
تبلیغات با کاتالوگ

برای سفارش عکاسی صنعتی کلیک نمایید


کاتالوگ محصولات آرایشی و بهداشتی

اگر شما تولید کننده یک محصول آرایشی و بهداشتی هستید، کاتالوگ شما برای داروخانه ها، مغازه دارها و یا واسطه های پخش این محصولات تهیه و طراحی می گردد و حاوی اطلاعاتی در مورد محصولات شما به صورت کلی یا جزئی است. مثلا کاتالوگ شما می تواند شامل کلیه تولیداتتان از قبیل صابون، شامپو، کرم و …

باشد که آنها نیز به نوبه خود ریزتر شده و شامل انواع شامپو و انواع کرم باشد، یا می توانید کاتالوگ جداگانه برای هر کدام از محصولات خود مثلا مجموعه شامپوها یا کرم ها، تهیه کنید. چیزی که مهم است اطلاعات داخل این کاتالوگ هاست .

این اطلاعات شامل قیمت محصول، سایز محصول تعداد محصول در یک کارتن، اندازه کارتن، قیمت کل کارتن، تعداد رنگ از هر محصول در کارتن و … پر واضح است که این اطلاعات برای فروشنده یا واسطه تهیه شده است و به مصرف کننده مربوط نمی شود. طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گرانتر است و به تعداد مورد نیاز چاپ می گردند.

چاپ آنها محدود است و برای تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت شما با آنها کار می کنند، تهیه و چاپ می گردند. گرم کاغذ آنها معمولا بالای 200 است و از کاغذهای کلفت در طراحی و چاپ آنها استفاده می شود. اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به نیاز شما و سلیقه تان متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند.


بروشور و کاتالوگ z-fold

بروشورها ارزانتر از کاتالوگ ها هستند و طراحی و چاپ آنها با تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام میشود. گرم کاغذ بروشورها از کاتالوگ ها کمتر است و در کاغذهای نازک تری نسبت به کاتالوگ ها چاپ می شوند.

بروشور یا کاتالوگ های Z-fold  اغلب به عنوان بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند نوع سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این نوع شامل 6 پنل هستند که یکی از آن هاپنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید.


برای سفارش طراحی لوگو کلیک نمایید


انواع کاتالوگ یا بروشور

بروشور و کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شما هستند. آنها دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید، شما آنرا انجام می دادید. وظیفه اصلی آنها معرفی درست و موثر اهداف، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشور یا کاتالوگ ها انواع مختلفی دارند. متداول ترین آنها عبارتند از:

دو لت:

دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشور یا کاتالوگ های دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

سه لت:

طراحی سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراحی گرافیک بروشور یا کاتالوگ است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این نوع این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمیمه (Gate-fold):

بروشور یا کاتالوگ هایGate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بیشتر از چاپ انواع معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.


چاپ کاتالوگ و بروشور

شرکت های مختلف جهت معرفی اختصاصی محصولات خود کاتالوگ و بروشورهایی با توضیحات مربوط به آن را چاپ می کنند و به مشتریان و علاقه مندان ارائه می کنند. اینگونه تبلیغات با کاتالوگ کالاها باید جذاب بوده تا بازار هدف ترغیب به مطالعه آن شوند و در کنار جذابیت باید حاوی اطلاعات مفیدی از کالا و محصول مورد نظر باشد.

با توجه به گستردگی شیوه های  چاپ کاتالوگ دیجیتال نظیر سایز، جنس، صحافی و خدمات پس از چاپ مختلفی که می توان برای این محصول در نظر گرفت، چاپ دیجیتال معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پائین توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که توسط چاپگرهای لیزی و چاپگرهای لارج فرمت و یا  جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود.

با توجه به این که چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه درمقایسه با روشهای سنتی مثل افست است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری چون تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند در تیراژهای کم تعداد جبران پذیر است.

چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان  تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد. همچنین در چاپ دیجیتال صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در بالا بردن  کیفیت چاپ، پایین آمدن هزینه تمام شده چاپ هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ در چاپ دیجیتال به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن می باشد.

منظور از چاپ دیجیتال در بازار، چاپ تونری به وسیله ی انواع چاپگرهای لیزری حرفه ای روی انواع کاغذ می باشد …


تفاوت های اساسی میان بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ نماینده سازمان و شرکت شما هستند. آنها دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه آنجا بودید، شما آنرا انجام می دادید. وظیفه اصلی آنها معرفی درست و موثر اهداف، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست. از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می کنند.

بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است که حاوی شرح مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز مصرف کنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.


تاثیر تبلیغات با کاتالوگ بر فروش

از فرصتها برای فروش متقاطع بهره ببرید

محصولات همراه می توانند بین ۵ تا ۱۵ درصد فروش را افزایش دهند. خود را از تمامی مزایای فروش متقاطع در کاتالوگ بهره مند کنید. شما می توانید این کار را در جلد محصول  یا با قرار دادن محصولات همراه در یک صفحه انجام دهید.

یک قانون اصلی در تبلیغات است که می گوید تشکل های چندگانه تبلیغاتی که همزمان اتفاق می افتند پاسخ و واکنش  بیشتری دریافت می کنند نسبت به تشکل های مشابه تبلیغاتی که بطور مجزا در زمانهای مختلف انجام می شوند. فروشگاه خرده فروشی را در نظر بگیرید که مقداری تبلیغات از طریق آگهی های تلویزیونی و مقداری از طریق رادیو انجام می دهد.

اگر آنها تبلیغات تلویزیونی خود را برای یک ماه و آگهی های رادیویی خود را در ماه بعد انجام دهند، دارای تاثیرگذاری کمتری هستند نسبت به زمانی که هر دو نوع آگهی را همزمان انجام دهند.در ماهیت اصلی در واقع  یکی از دیگری کمک می گیرد. این در مورد کاتالوگ شما نیز صدق می کند.

از بازاریابی رسانه ای متقاطع با ترویج و معرفی وب سایت خود در کاتالوگ و  معرفی کاتالوگ خود در وب سایت نهایت بهره را ببرید.


مزیت چاپ افست

چاپ افست یا همان افست لیتوگرافی، یکی از روش های معمول برای چاپ است که در آن تصویر از صفحات فلزی(زینگ یا پلیت) به صفحه لاستیکی  یا غلطک و بعد به مدیا منتقل می شود. مدیا که معمولا کاغذ است به صورت مستقیم در تماس با صفحات فلزی نیست.

صفحات فلزی و لاستیک منعطف به راحتی با مدیای ما منطبق می شوند و باعث میشوند تا بصورت کاملا تاثیر گذاری تصویر حتی به مدیاهای سخت مانند چوب و چرم و لباس انتقال یابد. مزیت اصلی چاپ افست کیفیت بالا به همراه ثبات تصاویر می باشد. در هر حجم از کاری می توان از چاپ افست استفاده کرد.

دو نوع ماشین چاپ افست  امروزه مورد استفاده ی بیشتری قرار می گیرند. در چاپ افست بصورت ورق، صفحات کاغذ به ماشین چاپ تغذیه می شود، که این صفحات را می توان قبل از چاپ برای رسیدن به سایز مورد نظر برش داد. در روش بعدی که چاپ با سرعت و حجم بالاتری انجام می گیرد، صفحات کاغذ به صورت رول وارد دستگاه چاپ می شوند.

چاپ افست بصورت ورق عموما برای چاپ کردن اقلام کوچک و یا متوسط مانند چاپ بروشور و کاتالوگ، چاپ بروشور تبلیغاتی استفاده می شود. در حالی که چاپ افست بصورت رول معمولا برای سفارشات با حجم زیاد و بزرگ مانند چاپ مجله مورد استفاده قرار می گیرد.


تبلیغات با کاتالوگ و بروشور

تبلیغات با کاتالوگ و بروشور برای معرفی محصول یک شرکت یک هزینه اجباری به شمار می آیید، اگر مدیر یک شرکت می باشید و می خواهید برند خود و محصولات خود را به مشتریان خود معرفی کنید باید از کاتالوگ و بروشور برای معرفی ساده تر و کار آمدتر استفاده نمایید.


بروشور تبلیغاتی

شما می توانید با یک برگ بروشور توضیحات مختصر و مفیدی در قالب یک طراحی زیبا در مورد محصولی که اراعه میدهید نشان مشتری بدهید و باعث شوید که مشتری شما با کار و صنفیت شما آشنایی مختصری داشته باشد، بروشور تبلیغاتی هم می توان به عنوان تبلیغات یاد نمود و هم می توان به عنوان رزومه یک شرکت که میتواند حتی سال های سال در دست مشتری شما بماند.

امتیاز بدهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *